در حالی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از مرز دو و نیم میلیون نفر گذشته و تعداد کشته‌های این ویروس هم در حال نزدیک شدن به مرز ۲۰۰ هزار نفر است و دانشمندان کشورهای مختلف جهان در حال تلاش برای یافتن راهی برای مقابله با این بحران هستند، آندری راجولینا، رئیس‌جمهوری ماداگاسکار اعلام کرد کشورش به درمانی برای کرونا دست یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه العربیه، آندری راجولینا، رئیس‌جمهوری ماداگاسکار یک روز پس از کاسته شدن اقدامات مربوط به محدودیت رفت و آمد در سه شهر اصلی این کشور به دلیل انتشار کرونا، به وزراء، دیپلمات‌ها و روزنامه‌نگاران گفت: «آزمایش‌ها انجام شد... دو نفر تاکنون به این روش درمان یافته‌اند.»

او به گیاهی محلی اشاره کرد که علاوه بر آنکه مانع ابتلای افراد به کرونا می‌شود، افراد مبتلا را هم درمان می‌کند.

رئیس‌جمهوری ماداگاسکار گفت: «نتایج این چای گیاهی در هفت روز قابل مشاهده هستند.»

راجولینا با نوشیدن جرعه‌ای از این چای، توضیح داد: «اولین نفری خواهیم بود که امروز این دارو را مصرف می‌کند تا ثابت کنم این محصول شفابخش است و قاتل نیست.»

این داروی نوشیدنی که «کرونای ارگانیک» نامیده شده، از گیاه «درمنه» تولید می‌شود. این گیاه پیش از این کارآمدی خود را در درمان مالاریا به اثبات رسانده بود.

هنوز در سطح بین‌المللی سلامت و کارایی این دارو برای مقابله با کرونا تایید نشده، کما اینکه تاکنون هیچ داده‌هایی درباره آزمایش‌ها و بررسی‌های بالینی قبل از تولید این دارو منتشر نشده است.

پیش از این دانشمندان درباره خطرات داروها و نوشیدنی‌های گیاهی آزمایش نشده هشدار داده بودند اما رئیس‌جمهوری ماداگاسکار با رد این اظهارات گفت که این نوشیدنی به کودکان دانش‌آموز داده خواهد شد، زیرا که «محافظت از ملت ماداگاسکار» وظیفه اوست.

با این حال تلاش‌ها برای یافتن واکسن یا درمان کرونا در میان بسیاری از کشورهای جهان ادامه دارد، تا شاید بتوان روند سریع ابتلا و مرگ و میر بر اثر کووید- ۱۹ را متوقف کرد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا