19 دی: رییس جمعیت هلال احمر توضیحاتی را درمورد در اولویت قرار گرفتن امدادگران و اعضای خانواده هلال برای دریافت واکسن کرونا ارائه کرد.
 
کریم همتی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه آیا درخواستی از سوی این جمعیت برای در اولویت قرارگرفتن امدادگران و داوطلبان این جمعیت که دارای ارتباط وسیع با اقشار مختلف جامعه هستند به ستاد کرونا ارائه شده یا خیر؟ گفت: بنده خودم در جلسات ستاد مقابله با کرونا هستم و در جریان ریز موضوعات قراردارم. به همین دلیل باید بگویم که در حال حاضر تعداد واکسن خیلی زیاد نیست.
 
رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: ما هم این درخواست را خدمت دوستان داشتیم و گفتیم که به این موضوع توجه داشته باشند. اما در حال حاضر ظرفیت کلی واکسن برای کادر درمان به عنوان یک اولویت نیز کافی نیست.
به گزارش ایسنا، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر از جمله افرادی هستند که در زمان شیوع کرونا ارتباط وسیعی با مردم داشته و در حوادث و رویدادهای مختلف در تماس با اقشار مختلف مردم قرار دارند. از این رو به نظر می‌رسد در صورت تامین واکسن، واکسیناسیون آنان نیز باید جزو اولویت های ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت باشد.
 
پیش از این نیز سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در گفت‌وگویی با ایسنا، اعلام کرد که برای در اولویت واکسن قرارگرفتن آن دسته از ماموران ناجا که دارای ارتباط بیشتری با مردم بوده و در معرض ریسک بالای ابتلا به کرونا قراردارند با وزیر بهداشت رایزنی هایی داشته است.
  • نویسنده :
  • منبع :