مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به خسارت‌های ناشی از کرونا به صنعت فرهنگ و اهالی هنر استان گفت: اجاره‌بهای اسفند ۹۸ و فروردین‌ماه ۹۹ تمام مجموعه‌های زیرنظر این اداره کل بخشیده شده است.

سید موسی حسینی کاشانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به این‌که آغاز مجدد فعالیت نهادهای فرهنگی استان منوط به تصمیم ستاد مرکزی مقابله با کروناست و مشخص نیست که این بازگشایی در چه زمانی محقق می‌شود،‌ امکان بخشیدن اجاره‌بهای این مجموعه‌ها در ماه‌های آیند نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: مجموعه‌های فرهنگی و هنری ازجمله سالن‌های تئاتر، سینما، گالری‌های فرهنگی و سایر بخش‌های فرهنگ و هنر ازجمله مجموعه‌هایی بودند که از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا فعالیت آن‌ها متوقف شد و این خسارت‌های سنگینی را به فعالان عرصه هنر در قم وارد کرده است.

وی تاکید کرد: خسارت‌های وارده به تمام بخش‌های زیر نظر این اداره کل ازجمله مطبوعات، صنعت چاپ و نشر،‌ سالن‌های سینما و تئاتر برآورد شده و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور جبران بخشی از این رقم ارسال‌شده است.

حسینی کاشانی ادامه داد: سینماهای قم به دلیل تعطیلی ناشی از شیوع کرونا و لغو تمام اکران‌ نوروزی فیلم‌های سینمایی خسارت‌های سنگینی متحمل شدند که جبران بخشی از این خسارت‌ها در دستور کار است.

وی تامین حق بیمه هنرمندان قم را از دیگر موضوع‌های جدی دانست و افزود: هنرمندان زیرمجموعه صندوق هنر، ‌ماهانه باید اقدام به پرداخت حق بیمه خود در این صندوق می‌کردند که به دلیل تعطیلی تمام فعالیت‌های فرهنگی،‌ پرداخت این حق بیمه توسط اداره کل ارشاد در حال پیگیری است که در صورت نهایی شدن،اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: تمامی اهالی فرهنگ و هنر قم که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های خود متضرر شدند،‌در صورت داشتن شرایط می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا