19 دی: وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه برخی در داخل کشور ادعا می کنند که دولت تدبیر و امید در خلال برنامه برجام درصدد از بین بردن توان موشکی کشور بوده است، گفت : برخلاف این ادعاها در این دولت توان نظامی کشور ارتقا یافت.

سردار حسین دهقان سه شنبه شب در نشستی که در دفتر حزب آزاد اندیشان استان البرز برگزار شد، افزود: برخی ادعا می کنند که دولت روحانی درصدد از بین بردن توان موشکی کشور در خلال برنامه برجام بود که این موضوع واقعیت ندارد.

وی با بیان اینکه چهار سال در دوره اول ریاست جمهوری دکتر روحانی، وزیر دفاع بودم، گفت : در همین دوره توان نظامی و قدرت موشکی کشور به سرعت توسعه پیدا کرد.

دهقان افزود: حتی برنامه های موشکی که در سال ۷۹ در کشور کلید خورد اما ناتمام ماند و در دوره اول ریاست جمهوری روحانی با حمایت رییس جمهوری احیا شد و کشور به توسعه دفاعی بالایی دست یافت.

مشاور فرماندهی کل قوا در امور صنایع دفاعی کشور اظهار داشت: برنامه توسعه دفاعی کشور به تصویب مقام معظم رهبری می رسد و دولت نیز موظف است که حمایت کند.

وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش به موضوع برجام اشاره کرد و ادامه داد: اصل توافق برجام حرکت خوبی بود و این توافق بدون نظر و نگاه نظام اسلامی و رهبری انقلاب نبود اما مشکل در اجرای برجام امروز صحبت اصلی است.

سردار دهقان با بیان اینکه نباید برخی مسوولان کارهای خوب را به خود و مشکلات را به دیگران نسبت دهند، گفت: آنقدر باید شجاع باشیم که واقعیت را انکار نکنیم، بدون اینکه ارزش گذاری کنیم.

وی بیان داشت: طی ۴۲ سال گذشته کارهایی در کشور انجام شده است و باید کاستی ها را نیز بپذیریم و روند اصلاحی در پیش بگیریم.

مشاور فرماندهی کل قوا افزود: تاریخ زندگی سیاسی اجتماعی یک ملت  قابل پاک کردن نیست.

وی با بیان اینکه باید برای کارهای درست و نادرست معیارهایی تعریف کرد، گفت: هیچ ملتی جز خودش نمی تواند تاریخ خود را بسازد؛ همانطور که قرآن کریم می فرماید که هیچ تغییری در هیچ قومی حاصل نمی شود مگر آنکه آن مردم خودشان سرنوشت خود را تغییر دهند.

وی با با گلایه برخی گفتارهای تخریبی در خصوص دولت ها بیان داشت: چرا به جای اینکه تخریب و نابود کنیم دنبال اصلاح نیستیم.

سردار دهقان گفت: افرادی که سرکار آمدند به اندازه توانایی و استعداد فکری خود برای کشور کار کردند.

وی بیان داشت: پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی باید به سمت بهتر شدن حرکت کنیم.

مشاور فرماندهی کل قوا گفت: اگر بخواهیم کشورمان قابلیت مدیریت شدن داشته باشد، باید قانونمند حرکت کنیم.

وی ادامه داد: قانون اگرمبنای مناسبات ما شد همه امور براساس آن پیش خواهد رفت حتی قانون بد هم از بی قانونی بهتر است.

وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هر انتخاباتی که برگزار می کنیم به جای اینکه نقطه آغاز وضعیت جدید، اتحاد، انسجام و همدلی باشد به نقطه افتراق و دعوا تبدیل می شود، چرا باید این طور باشد.

وی ادامه داد: حرف این است که دعوای ما سر چی هست؟آیا سر اسلام ، مردم و یا خودمان است که اسلام و مردم این را نمی خواهند.

مشاور فرماندهی کل قوا بیان داشت: ما هر ۲ یا سه سال یک بار نوسان ارز داریم که ناشی از سوءمدیریت یا مدیریت سوء است که مدیریت سوء ما را گرفتار کرده است؛ ما مسائل راجابه جا گرفته ایم به جای اینکه مسئله را حل کنیم مسئله ایجاد می کنیم.

دهقان افزود: چرا مسوولان از مردم می ترسند و حاضر نیستند با مردم گفت وگو کنند؟ چرا استاندار یا رییس اداره جهاد کشاورزی به صف مرغ نمی رود ؟چرا رییس دادگستری وضعیت خانواده زندانی را بررسی نمی کند؟

وی ادامه داد: همه مسوولان کشور عضوی از پیکره نظام اسلامی هستند  و در قبال مردم، مسوولیت بر عهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هنوز نظام آموزشی کشور به پویایی نرسیده است، گفت: از دهه ۵۰ تا کنون سیستم آموزشی و مطالب آموزشی ما متفاوت نشده و چیزی به عنوان تربیت و آماده سازی فرزندان نیست.

مشاور فرماندهی کل قوا ادامه داد: ما باید سلیقه های اجتماعی را با نگاه اجتماعی و پدیده های تخصصی را با دید حرفه ای و تخصصی بررسی کنیم.

وی گفت: دولت  باید بسترهایی را فراهم کند تا تمام جوانان جویای کار در بستر کارآفرینی کار کنند؛ ما این را کم داریم؛ جوانان  کشور ما استعداد، ظرفیت و توان بالایی دارند.

وی به وضعیت احزاب کشور اشاره کرد و افزود: جریانات سیاسی در کشور به صورت سنتی فعال هستند و باید نیت سیاسی روشن و با ثبات باشد.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی به موضوع هسته ای کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان به  بهانه انرژی هسته ای به ما فشار آوردند، این مسوولان نبودند که  برای ملت هزینه ایجاد کنند زیرا  هیچ مسوولی نمی خواهد کارنامه بدی از خودش به جا بگذارد و حتما کاری می کند که مردم بپسندند.

وی اظهار داشت: دشمنان از سال۸۱ تا ۸۲ پرونده ای به نام هسته ای برای  کشور ما درست کردند که ما به سمت سلاح هسته ای می رویم،  آمریکا، رژیم اسرائیل و منافقین پشت این موضوع صف آرایی کردند.

دهقان اظهار داشت: دعوا سر این است که تمام توانمندی ها و ظرفیت ها را از کشور ما سلب کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :