19 دی: مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: نباید بگذاریم حاشیه نشینی و به دنبال آن فقر اقتصادی و فرهنگی در شهر قم رواج پیدا کند.
مدیرکل کمیته امداد استان قم با مدیر حوزه‌های علمیه کشور دیدار و درباره مشکلات نیازمندان و راهکارهای کاهش آن‌ها در شرایط سخت اقتصادی و کرونایی گفت و گو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و امام جمعه قم در این دیدار با اشاره به چهاردهم اسفندماه سالروز تأسیس کمیته امداد به فرمان امام راحل اظهار کرد: در شرایط سخت اقتصادی و در روزهایی که زندگی و کسب و کار مردم به خاطر کرونا و تورم دچار سختی شده است، کمیته امداد یکی از مهم‌ترین ارکان کاهش دردها و سختی‌های آن‌هاست.

وی با بیان اینکه یکی از فلسفه‌های توصیه به روزه گرفتن در ماه رجب، این است که همه مردم اعم از فقیر و غنی طعم گرسنگی و سختی را با هم بچشند گفت: از دیگر کارهای توصیه شده در این ماه‌ها صدقه دادن است که فرهنگ مواسات و همبستگی اجتماعی را در جامعه اسلامی ترویج می‌دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، الگوسازی گروه‌های جهادی و کمک رسان در مشارکت اجتماعی را خاطرنشان کرد و گفت: یکی از کارهای خیلی خوب کمیته امداد در ایام گذشته، پرورش روح کمک رسانی و یاری مستضعفان بوده است که باید ارتقا پیدا کند.

امام جمعه قم اهمیت توجه به مباحث خانواده، تربیت و مسائل نرم افزاری خانواده را که در صلاح و فساد جامعه است بسیار مؤثر است یادآور شد و تأکید کرد: این نگاه نیز که در کمیته امداد وجود دارد باید بیش از گذشته تقویت شود.

وی با بیان اینکه باید به حاشیه نشینی و فقر موجود در حاشیه شهرها توجه شود تصریح کرد: نباید بگذاریم حاشیه نشینی و به دنبال آن فقر اقتصادی و فرهنگی در شهر قم رواج پیدا کند.

در ابتدای این دیدار، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم نیز گزارشی از عملکرد سال 99 ارائه کرد و گفت: در 11 ماهه امسال علاوه بر اینکه در مشارکت‌های مردمی 90 درصد نسبت به کل سال قبل رشد داشتیم، در خدمات ارائه شده به ایتام و نیازمندان هم رشد قابل توجهی داشتیم.
  • نویسنده :
  • منبع :