19 دی: شبکه المیادین تصاویری اختصاصی از حمله به یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان منتشر کرده که اتهام تل آویو مبنی بر دست داشتن ایران در این حمله را رد می کند.
پس از ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار گرفتن یک فروند کشتی این رژیم توسط ایران، منابع آگاه تصاویر و فیلم هایی اختصاصی در اختیار شبکه «المیادین» قرار داده اند که توسط پهپادهای ایرانی از این کشتی اسرائیلی گرفته شده و حقیقت حمله به این کشتی را آشکار می‌کند.
در این زمینه منابع آگاه در مصاحبه با شبکه المیادین تصاویر و فیلم‌هایی اختصاصی در اختیار این شبکه قرار دادند که توسط پهپادهای ایرانی از کشتی اسرائیلی گرفته شده که روز 26 فوریه گذشته در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت.
این صحنه‌ها نشان می‌دهد، حفره‌هایی که در کشتی اسرائیلی بوجود آمده است « در اثر حمله خارجی ایجاد نشده، بلکه افرادی از داخل کشتی خود این حفره ها را ایجاد کرده‌اند، تا اینگونه القا کنند که کشتی مورد حمله قرار گرفته است».

المیادین از قول یک مقام ایرانی که به هویت وی اشاره ای نکرد، گزارش داد: «انتخاب زمان این عملیات یکی از دلایل اصلی آن است»، وی افزود: «هیچ دلیلی برای حمله به یک کشتی باری اسرائیلی آن هم چند هفته مانده به انتخابات اسرائیل وجود ندارد».
این مقام ایرانی اظهار داشت: «این اولین بار نیست که این کشتی در آب های خلیج فارس تردد می‌کند، چون پیشتر در ماه مارس سال 2020 این کشتی وارد آب های خلیج فارس شده و در عمان، کویت، بحرین، عربستان سعودی و قطر پهلو گرفته بود».
به گفته این مقام ایرانی، «ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه ایران این کشتی را در آستانه انتخابات اسرائیل هدف قرار داده، شک برانگیز است».
این منبع افزود: «به قدرت رسیدن جو بایدن در آمریکا و افول قدرت محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی نگرانی‌هایی را در رژیم صهیونیستی موجب شده است».
این مقام ایرانی همچنین تاکید کرد : «نتانیاهو برای فرار از وضعیت شکننده انتخاباتی و باز گرداندن سیاست‌های ترامپ به منطقه در دوران بایدن، به ویژه در قبال اسرائیل به تحریک شرایط و جو امنیتی منطقه روی آورده است».



  • نویسنده :
  • منبع : تسنیم