19 دی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: روز گذشته هفدهم اسفندماه، با نمونه‌گیری از ٨۵۶ نفر از مردم قم، رکورد نمونه‌گیری کرونا در استان شکست.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی در این زمینه افزود: کارشناسان مرکز بهداشت قم در قالب تیم‌های مراقبتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی روز گذشته، ۶٠٠ مورد نمونه‌گیری و تست سریع کووید١٩ انجام دادند که ٨١ مورد از نمونه‌گیری‌ها در مراکز تجمعی استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: مراکز ٩ گانه درمان سرپایی کرونای مرکز بهداشت نیز از ٢۵۶ نفر نمونه‌گیری و تست از طریق «پی سی آر» انجام دادند تا مرکز بهداشت در مجموع روز گذشته به رکورد ٨۵۶ مورد نمونه‌گیری دست یابد.

بر اساس این گزارش، لازم به ذکر است تیم‌های مراقبتی مرکز بهداشت در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، پس از اعلام موارد مثبت تست کووید١٩ یا مراجعه به درب منزل و محل کار فرد، اقدام به نمونه‌گیری از تمامی اطرافیان در معرض تماس فرد کرده و تست سریع کووید۱۹ انجام می‌دهند که با این کار افراد بدون علامت نیز شناسایی شده و از پیشرفت بیماری و افزایش مراجعه به بیمارستان‌ها جلوگیری می‌شود.

«با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان قم از ۱۵ دی از وضعیت قرمز به نارنجی، در ۶ دی‌ از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی‌ماه جاری از زرد به «آبی» تغییر کرده است.»
  • نویسنده :
  • منبع :