19 دی: در حالی که منابع عراقی از حمله تروریستی به زائران امام موسی کاظم با پرتاب دو نارنجک دستی و زخمی شدن ۸ نفر در پی آن خبر داد؛ وزارت کشور عراق اعلام کرد سه تروریست که قصد عملیات انتحاری در میان عزاداران امام موسی کاظم (ع) را داشتند در اطراف بغداد دستگیر شدند.
آژانس اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور عراق با انتشار اطلاعیه ای در تارنمای خود اعلام کرد: «تحت نظارت میدانی وزارت امور داخله وزارت کشور نیروهای امنیتی موفق به دستگیری یک گروه تروریستی متشکل از سه تروریست شدند که برای انجام عملیات انتحاری استخدام و آماده شده بودند تا پیاده روی زائران امام موسی کاظم علیه السلام در ایام عزای این امام را هدف قرار دهند».

بر اساس اعلان وزارت کشور عراق این گروه در روستای الرصافة اطراف بغداد دستگیر شدند که اعترافات آنها ثبت و مطابق مقررات ماده ۴ قانون ضد تروریسم اقدامات قانونی علیه آنها انجام خواهد شد.

حمله نارنجکی به زائران امام کاظم(ع) ۸ زخمی بر جای گذاشت.

منابع عراقی از حمله تروریستی به زائران امام موسی کاظم(ع) با پرتاب دو نارنجک دستی خبر دادند که بر اثر آن ۸ نفر زخمی شدند.

دقایقی پیش یک حمله تروریستی در جسرالائمه در مسیر پیاده روی عزاداران امام موسی کاظم رخ داد.

تا لحظه انتشار این خبر زخمی شدن ۸ نفر براساس داده های منابع محلی تایید شده است اما در این میان کسی شهید نشده است.


عکس منتشر شده وزارت کشور عراق از تروریست‌ها

رسانه امنیتی رسمی عراق زخمی شدن ۸ نفر بر اثر این حادثه تروریستی را تایید کرده و از دستگیری یک نفر در این باره خبر داد.

هم اکنون پیاده روی دوستداران اهل بیت به آرامی در حال جریان است.

همه ساله شیعیان عراق ۲۵ رجب مصادف با سالروز شهادت امام کاظم (ع) از سراسر عراق به سمت "کاظمیة" یا همان کاظمین پیاده روی می کنند.

در سال‌های گذشته نیز عملیات خرابکارانه انتحاری متعددی در این ایام خنثی شده است.

کاظمیه یکی از محله‌های شمالی شهر بغداد در بخش غربی رود دجله است که به علت وجود حرمین امامین کاظمین به این نام مشهور شده است.

آیین سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) از حیث اجتماع توامان جمعیت با پیاده روی پس از عاشورا و اربعین حسینی بزرگترین مراسم دینی در عراق به شمار می رود که بطور میانگین، کمترین حضور در آن در طول ۱۶ سال گذشته (پس از سقوط صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق ) پنج میلیون نفر بوده است.
  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا