19 دی: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قول داده‌ایم در سال 99 انتشار سانحه هواپیمای اوکراین به انتشار عمومی برسد، گفت: انتشار عمومی گزارش به سال آینده موکول نمی‌شود.
تورج دهقانی زنگنه در گفت‌وگو با ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به چند روز باقی مانده از سال، گزارش نهایی سانحه هواپیمایی اوکراین چه زمانی منتشر می‌شود، اظهار داشت: طبق وعده داده شده گزارش نهایی تا پایان امسال به صورت عمومی منتشر می‌شود و انتشار آن به سال آینده موکول نخواهد شد.
وی ادامه داد: براساس مقررات موجود و کنوانسیون شیکاگو و انکس ۱۳ ایکائو پیش از این، گزارش نهایی را به کشورهایی که در سانحه هواپیمای اوکراین دخیل بودند ،ارسال کردیم که این گزارش به چهار کشور ارسال و پاسخ آنها را دریافت کردیم.
معاون وزیر راه وشهرسازی درباره تاریخ دقیق انتشار عمومی این گزارش با توجه به اینکه گفته می‌شود احتمالا فردا به انتشار برسد، اظهار داشت: درباره اینکه گزارش فردا - 25 اسفند ماه - به انتشار می‌رسد اطلاع دقیقی ندارم اما قول داده‌ایم و حتما در سال 99 گزارش نهایی به انتشار عمومی می‌رسد.
دهقانی زنگنه همچنین درباره فروش تورهای آنتالیا برای ایام نوروز علی‌رغم ممنوعیت‌های پروازی اعلام شده، تاکید کرد: هیچ وقت پرواز مستقیم به آنتالیا نداشتیم و قرار هم نیست پرواز مستقیمی به این شهر از ترکیه داشته باشیم. این ممنوعیت پروازی ارتباطی هم به کرونا ندارد و پیش از کرونا هم پرواز مستقیمی به این مقصد انجام نمی‌شد.  

  • نویسنده :
  • منبع :