19 دی: طی مراسمی با میزبانی انجمن مجریان ذیصلاح قم، از مجریان ذیصلاح منتخب سال 1399 در قم تجلیل شد.
در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور جمعی از مسئولین اداره کل راه و شهرسازی، هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی، نماینده انجمن‌های انبوه سازان و شرکت‌های ساختمانی، نماینده کمیته مجریان سازمان نظام مهندسی و با میزبانی هیئت مدیره انجمن مجریان ذیصلاح برگزار شد، مهندس فرزی دبیر انجمن مجریان ذیصلاح استان قم، ایجاد رقابت سالم بین مجریان ذیصلاح و تقویت همکاری و وحدت بین مسئولین ذی‌ربط و مهندسین مجری را از اهداف انجمن دانست و گفت: با حمایت اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی یک نظم مثال‌زدنی در گردش کار به وجود خواهد آمد و ارتقای ملموس کیفیت احساس خواهد شد به‌گونه‌ای که کارفرما بدون جبر قانون سراغ مجری ذیصلاح برود.

در ادامه مهندس محمدی رئیس هیئت مدیره انجمن مجریان ذیصلاح، ملاک انتخاب مجری برتر از نگاه گروه نظارت انجمن مجریان و گروه نظارت سازمان نظام مهندسی را حضور مؤثر مجری در کارگاه، رعایت موارد فنی و مهندسی، استفاده از مصالح استاندارد، رعایت موارد ایمنی (HSE) و نیز ارتباط سازنده بین کارفرما و ناظر دانست.

 وی متذکر شد صرفاً پروژه‌هایی که در زمستان سال 99 مجری ذیصلاح دارای کارگاه فعال بوده مورد ارزیابی قرارگرفته و بعضاً مجریان درجه یک ما از دوره ارزیابی خارج بوده‌اند و توجه به مجریان جوان مورد نظر بوده است. همچنین دوستان تیم نظارت اکثراً مجریان ذیصلاح برتر از نظر سازمان نظام مهندسی بودند که به خاطر موقعیتشان از ارزیابی خارج شده‌اند.

در ادامه مهندس معماریان نایب رئیس سازمان نظام مهندسی قم و عضو کمیته تخصصی مجریان ذیصلاح بیان داشت: ظرفیت‌های قانونی حمایت از مجریان ذیصلاح مناسب و سازمان نظام مهندسی قم و مخصوصاً هیئت مدیره این دوره که آغاز کننده بحث مجریان ذیصلاح در استان بودند حمایت کامل خود را از مهندسان مجری واقعی انجام خواهند داد.

وی افزود بیش از یک سال از تأسیس و شکل‌گیری انجمن مجریان ذیصلاح استان قم می‌گذرد در این زمان شاهد فعالیت‌ها پیگیری‌های هیئت مدیره انجمن و اصرار و پافشاری آن‌ها برای حمایت از اعضای انجمن و همچنین سازمان‌دهی مناسب با مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های سازمان هستیم و هیئت مدیره سازمان نیز ضمن تشکر از دوستان انجمن بیش از پیش حمایت خود را ایشان اعلام می‌نماید و از زحمات ایشان در پیشبرد اهداف که همان اجرای صحیح و استاندارد ساختمان‌ها می‌باشد تشکر می‌نماید.


در ادامه مهندس اسدی رئیس اداره توسعه مهندسی اداره کل راه و شهرسازی قم ضمن تشکر از این برنامه گفت: اینکه ما به دنبال مجریان متخلف و جریمه و اعمال قانون باشیم به جای خود، ولی تقدیر و تشکر از مهندسان و مجریان موفق و قانون‌مند و ایجاد فرهنگ مجریان ذیصلاح در سطح شهر بسیار کار پسندیده و قابل تقدیری می‌باشد.

وی در ادامه از اجرایی شدن استفاده از مجریان ذیصلاح برای ساختمان‌های گروه ب(۳،۴و۵ سقف) در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اگر مجریان محترم کار خود را مطابق با موارد آیین نامه و قوانین اجرا کنند و مانند بعضی از استان‌ها به سراغ صرفاً امضا و صوری شدن نروند، مطمئناً در فرهنگ و اقبال کارفرمایان به استفاده از مجری مؤثر خواهد بود و راه و شهرسازی و سایر نهاد‌های مربوط حمایت و همراهی خود را از مجریان خواهند داشت.

رئیس اداره توسعه مهندسی اداره کل راه و شهرسازی قم در ادامه از زحمات هیئت مدیره انجمن مجریان ذیصلاح قم و برگزاری این مراسم و انتخاب مجریان برتر سال ۹۹ تشکر کرد.

در پایان مراسم از مجریان منتخب سال 1399 «مهندسین مهدی اشعری، عادل شهاب، محمد محمودی، مجید زنگارکی، محمد حسین گلکار و امیرحسین دانایی» و نیز گروه نظارت انجمن، با اهدای یادبود و لوح سپاس تقدیر و تشکر شد.


  • نویسنده :
  • منبع :