19 دی: ربات انسان نمای پارس کریمان، محصول جوانان فناور کرمانی، امروز(دوشنبه) با حضور جمعی از مسئولان در تالار کاخ شهر کرمان رونمایی شد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه و سازندگی بین المللی پارس و مجری طرح ساخت ربات انسان نما در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این ربات در نوع خود برای نخستین مرتبه در کشور ساخته شده است و نمونه مشابه ندارد که نشان از استعداد و پشتکار جوانان نخبه استان کرمان دارد.
مهدی عظمایی افزود: حدود ۶ ماه برای طراحی و ساخت این ربات انسان نما وقت صرف شد و ۸۰ میلیون تومان هزینه ساخت این ربات شده است.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه و سازندگی بین المللی پارس اظهار داشت: ربات پارس کریمان قادر به حمل تا ۴۰ کیلوگرم بار است و با سرعت ۲۲ کیلومتر در ساعت حرکت می کند.
وی با بیان اینکه این ربات به صورت ۱۰۰ درصد بومی ساخته شده است تصریح کرد: این نمونه ربات انسان نما در بیمارستان ها، رستوران و مراکز خدماتی کاربرد دارد که نمونه اولیه مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.
عظمایی با اشاره به تولید سایر محصولات دانش بنیان این شرکت بیان کرد: به دلیل کار سخت و زیان آور کارگران زحمتکش در معادن استان کرمان که به بیماری هایی نظیر سرطان دچار می شدند، ساخت ماسک با فناوری نانو را انجام دادیم که در آزمایش های اولیه ۲۸ مورد مواد سرطان زا را حذف می کند.
وی ادامه داد: در آینده نزدیک با کامل شدن طرح ساخت خون مصنوعی زمینه فعالیت متخصصان و جوانان فناور کرمانی با بازارهای بین المللی توسط شرکت فراهم می شود.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه و سازندگی بین المللی پارس تصریح کرد: این شرکت در زمینه های علمی، خدماتی، نظامی، کشاورزی و پزشکی فعالیت می کند و از مسئولان انتظار حمایت بیشتر از جوانان نخبه را داریم.

  • نویسنده :
  • منبع :