19 دی: یگان ضد تروریسم آژانس تحقیقات ملی هند دو مظنونی را که به کار گذاشتن یک وسیله انفجاری در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو در اواخر ژانویه دست داشتند، شناسایی کرده است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از مقام‌های ارشد این یگان تایید کرد که این دو مظنون شناسایی شده اما هنوز دستگیر نشده‌اند.
این مقام گفت: چندین تیم عملیاتی تلاش می‌کنند تا تحریکات آنها را رصد کنند. دستگیری به زودی انجام می‌شود. جزئیات و هویت این افراد مخفی می‌ماند چون تحقیقات در این باره در جریان است.
۲۹ ژانویه سال جاری میلادی یک وسیله انفجاری با تخریب حداقلی در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو منفجر شد. هیچکس در این انفجار زخمی نشد اما چند خودرو در محل انفجار خسارت جزئی دیدند.
بر اساس گفته‌های مقام‌های مسئول، این حمله از پیش طراحی شده بود و قصد و نیتی پشت آن بوده است.
تصاویر اولیه پلیس دهلی از دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که یک تاکسی دو سرنشین را پیاده کرده و آنها به سمت محل انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل رفتند.
در روز انفجار، پلیس دهلی‌نو نامه‌ای از محل انفجار یافت که به آدرس سفیر اسرائیل در هند بود. در این نامه، سفیر را "تروریست" و "اهریمن از یک دولت تروریستی" خوانده بودند.
پیش از این آژانس‌های ضد تروریسم هند مدعی دست داشتن ایران در بمب‌گذاری علیه سفارت اسرائیل در دهلی نو در ماه ژانویه شده بودند.
  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا