19 دی: وزیر راه با اشاره به تعلیق ۲ هفته‌ای ورود مسافران غیر ایرانی از عراق، گفت: دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا به قوت خود باقی است و هیچ فردی حق صدور بخشنامه‌ای خارج از مصوبات ستاد را ندارد.
محمد اسلامی، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح شده است که هر شخصی که می‌خواهد از کشور خارجی وارد خاک ایران شود حتماً باید تست PCR منفی از مراکز معتبر به همراه داشته باشد. این تصمیم الزام‌آور بوده و اکنون نیز در حال اجراست.
وی افزود: ورود مسافر از 3232کشور از جمله انگلیس به ایران، چه به صورت مستقیم و چه به صورتی ارتباطی، ممنوع است و تمامی پروازها به این کشورها لغو شده‌اند.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید، در ستاد ملی مصوب شد ورود اتباع غیر ایرانی از عراق به کشور به مدت دو هفته تعلیق شده و ورود ایرانی‌های بالای 8 سال صرفا با انجام تست مجدد PCR در فرودگاه انجام خواهد شد. بر این اساس شرکت‌های هواپیمایی تنها مجاز به بازگرداندن اتباع خود به کشورشان هستند.
وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از برخی شنیده‌ها مبنی بر صدور بخشنامه جدید در حوزه حمل‌ونقل هوایی، تأکید کرد: هیچ شخصی حق صدور بخشنامه، اظهار نظر و دستور صادر کردن برای حمل‌ونقل عمومی خارج از مصوبات ستاد ملی کرونا و قرارگاه عملیاتی را ندارد.
اسلامی با اشاره به انتقادهایی که از سوی مسافران نسبت به صف طولانی تست‌گیری کرونا در سالن‌های فرودگاه ابراز می‌شود، گفت: ضرورت دارد تا هر چه زودتر، به ویژه در ایام نوروز نیروهای بهداشت و ظرفیت تست‌گیری کرونا در مبادی ورودی پایانه‌ها از جمله زمینی و هوایی افزایش پیدا کند.

  • نویسنده :
  • منبع : تسنیم