19 دی: گزارش پژوهشگاه میکروب شناسی چین وابسته به آکادمی علوم این کشور حاکی است، واکسن نوترکیب این پژوهشگاه که با همکاری چند شرکت دیگر تولید شده به عنوان چهارمین واکسن ضد کرونا چین مجوز استفاده داخلی را دریافت کرده است.
به گزارش رادیو بین المللی چین، این واکسن همچنین نخستین واکسن کرونای نوترکیب و از نوع زیرشاخه در جهان است که مجوز استفاده دریافت کرده است.
 آزمایش مراحل اول و دوم بالینی این واکسن جدید کرونا در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ انجام شد. نتیجه آزمایش ها نشان می دهد که این واکسن عوارض جانبی جدی نداشته و به استاندارد جهانی رسیده است.
آزمایش بالینی مرحله سوم این واکسن از ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ در کشورهایی چون ازبکستان، پاکستان، اکوادور و اندونزی انجام شد و اکنون نیز نتایج آن منتشر شده است.
تولید انبوه و سریع این واکسن در داخل و خارج امکان پذیر و شرایط ذخیره و حمل و نقل آن نیز آسان است.  
چین سه واکسن ساخت داخل شامل واکسن های شرکت دولتی سینوفارم، سینوواک و کانسینو را تایید کرده است. این کشور همچنین در حال حاضر دارای ۱۷ واکسن COVID-۱۹ در مرحله آزمایش های بالینی است.
در چین با یک میلیارد و ۴۳۹ میلیون نفر، تاکنون حدود ۹۰ هزار تن به کرونا مبتلا شده اند. در این کشور همچنین حدود چهار هزار و ۶۳۰ تن جان باخته اند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا