19 دی: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بنا به دستور وزیر جهاد کشاورزی از امروز (سه شنبه) توزیع گسترده مرغ منجمد در سراسر کشور برای متعادل شدن قیمت‌ها در بازار انجام می‌شود.
«علیرضا رزم حسینی» امروز (سه شنبه) در نشست مشترک وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت با موضوع تنظیم بازار کالاهای اساسی، افزود: پیش از این وزارت جهاد کشاورزی و صنعت هماهنگی با یکدیگر داشته‌اند اما جلسه امروز به منظور انسجام بیشتر اقدامات است.
وی اظهارداشت: ستاد تنظیم بازار هماهنگ کننده دستگاه‌های مرتبط است و به صورت هفتگی توسط همکاران تشکیل می شود و همه اعضای موثر نیز در این راستا حضور دارند.  
وزیر صنعت گفت: شب عید و ایام ویژه به دلیل افزایش تقاضا ممکن است در بازار هیجاناتی بوجود بیاید به همین منظور جلسات منظم تری صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: امروز با وزارت جهاد کشاورزی تقسیم کار خوبی انجام دادیم تا منسجم‌تر در جهت معیشت مردم حرکت کنیم.
رزم حسینی افزود: امروز مهمترین مسئولیت در بخش اقتصادی دولت که شامل جهاد کشاورزی به عنوان متولی و تامین کننده امنیت غذایی کشور است و وزارت صنعت به عنوان تامین کننده نهاده‌های دامی صادرات و واردات و بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌ها باید در این شرایط جنگ اقتصادی همکاری کنیم تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.
وزیر صنعت گفت: براساس تقسیم کار انجام شده قرار شد وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تامین به موقع مرغ اقدام کند و همکاران ما با استفاده از شبکه توزیع و اصناف اقدام کنند.
به گفته وی، اکنون سه میلیون واحد صنفی، شرکت‌های تعاونی کارکنان، شرکت‌های تعاونی نیروهای مسلح و بسیج اصناف در سراسر کشور فعال هستند و همکاری خوبی شروع کردند تا یک شبکه توزیع خوب مردمی ایجاد شود.
رزم حسینی افزود: امیدواریم که در ماه‌های پیش رو که همین سیاست را دنبال خواهیم کرد به سمت فراوانی کالاها برویم.
وی اضافه کرد: تولیدکنندگان ما باید قادر به افزایش تولید باشند که سیاست‌های ما در جهت تامین مواد اولیه بوده و در بخش قوانین و مقررات، پیش بینی های لازم صورت گرفته است.
وزیر صنعت گفت: امیدواریم روز های پایانی سال و ایام عید را با کمترین هیجانات بازار سپری کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا