19 دی: وزارت امورخارجه کره جنوبی اعلام کرد که تهران و سئول در یک نشست ویدئویی درباره استفاده از دارایی‌های مسدود شده ایران در کره برای گسترش تعاملات بشردوستانه مذاکره کردند.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وزارت امورخارجه کره جنوبی اعلام کرد: در گفت‌وگویی که امروز (سه شنبه) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، تهران و سئول درباره راه‌هایی برای گسترش تجارت کالاهای بشردوستانه همچون دارو، تجهیزات پزشکی و آمبولانسی رایزنی کرده‌اند.
بنابر اعلام وزارت امورخارجه کره، دو طرف همچنین درباره مشکلات موجود بر سر راه تلاش هایشان برای گسترش این گونه تعاملات گفت‌وگو کرده‌اند.
به گزارش یونهاپ، این سری رایزنی ها که نهمین جلسه آن امروز برگزار شد، در حالی انجام می شود که دولت جدید آمریکا علی رغم وعده‌هایش برای بازگشت به توافق هسته‌ای تمایلی به کاهش تحریم های وضع شده علیه ایران و آزاد شدن دارایی های مسدود شده این کشور در کره جنوبی ندارد.
وزارت امورخارجه کره جنوبی خرداد ماه سال جاری یک تیم میان‌ سازمانی را برای کمک به گسترش تجارت کالاهای بشردوستانه این کشور با ایران راه‌اندازی کرد.
این خبرگزاری کره‌ای افزود: پس از آخرین جلسات کاری این تیم، سئول حدود ۲۰ کالای بشردوستانه از جمله واکسن آنفولانزا و دستگاه‌های اندازه‌گیری قند خون را (به ایران) صادر کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا