19 دی: رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما گفت: برنامه‌های درسی مدرسه تلویزیونی ایران در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ پخش نمی‌شود تا دانش‌آموزان از بودن در کنار خانواده بهره‌مند شوند.
محمدرضا سیفی در گفت و گو با ایرنا در این باره افزود: همچنین اعلام شده است که در ایام نوروز برنامه درسی برای دانش آموزان در شبکه شاد هم پخش نشود تا پس از یک وقفه کوتاه مدت دوباره برنامه درسی دانش آموزان شروع به کار کند.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش سال گذشته هم در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان یک تغییر رویکرد داشت و برنامه‌ها را مبتنی بر آداب زندگی و مهارت‌های اجتماعی پخش می‌کرد.
رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما با بیان اینکه برنامه‌های دانش آموزی در ایام نوروز به صورت تلفیقی کار می‌شود، گفت: برنامه‌ها به‌گونه‌ای بود که براساس دروس پایه مهارت‌های زندگی هم به دانش آموزان آموزش داده می‌شد.
وی اعلام کرد: تعداد معلمان آموزش ابتدایی در مدرسه تلویزیونی بیش از ۵۰ نفر است.
به گزارش ایرنا، مدارس و مراکز آموزشی کشور از اسفند ماه سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند، اما وزارت آموزش و پرورش با شعار "آموزش تعطیل نیست" مدرسه تلویزیونی را به منظور تداوم آموزش راه اندازی کرد.
معاونت‌های مختلف آموزش و پرورش تقریبا پس از گذشت چند روز از تعطیلی مدارس با انتشار یک فراخوان از معلمان داوطلب درخواست کردند که برای همکاری و تدریس در مدرسه تلویزیونی اعلام آمادگی کنند و در نهایت مدرسه تلویزیونی از همان اسفند ماه سال ۹۸ فعالیت خود را در پایه‌های تحصیلی متفاوت آغاز کرد.
هرچند نقدهایی مانند تعامل نداشتن دانش‌آموز و معلم و کم بودن زمان تدریس برای آموزش در مدرسه تلویزیونی وجود دارد، اما بیشتر کارشناسان و مسوولان آموزش و پرورش معتقدند این شیوه آموزش به دلیل دسترسی آسان به تلویزیون می‌تواند راهی برای تحقق عدالت آموزشی در کشور باشد. چراکه به واسطه مدرسه تلویزیونی دانش‌آموزان عشایر و روستایی هم می‌توانند از تدریس برترین معلمان بهره‌مند شوند.


  • نویسنده :
  • منبع :