19 دی: «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد، برای مقابله با موج دوم بیماری کرونا، ۲ هفته از جمله در هفته پاک، قرنطینه شدیدی در این کشور اجرا می‌شود.
به گزارش خبرگزاری اروپاپرس، مادورو گفت در این قرنطینه که از روز دوشنبه آغاز ‌شده، فقط بخش‌های تامین نیازهای اساسی مردم فعال خواهند بود.
فعال سازی نیروهای بسیج مردمی(برای ارائه خدمات)، افزایش استفاده از ماسک، جلوگیری از تجمع و ازدحام مردم و کاهش رفت‌وآمدها از جمله برنامه‌هایی است که در قرنطینه مورد توجه قرار خواهد گرفت.
برغم اینکه مادورو پیش از این اعلام کرده بود که محدودیت‌ها در تعطیلات هفته پاک کاهش می‌یابد، اما افزایش شیوع کرونا و شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری، وی را مجبور به اعمال قرنطیه شدید کرد.
وی در این باره گفت، ما با قرنطینه بسیار شدید و آگاهانه به سوی یک هفته پاک می‌رویم.
مادورو در نشست مطبوعاتی روز دوشنبه خود در مورد وضعیت شیوع همه گیری کرونا در ونزوئلا  اظهار داشت، از ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰(شهریور / مهر ۹۹) تا کنون، یکهزار مورد بیمار در روز ثبت نشده بود، اما روز یکشنبه فقط در کاراکاس پایتخت این کشور، ۲ هزار و ۶۶۲ مورد جدید شناسایی و تعداد بیماران در ایالت میراندا نیز یک هزار و ۱۹۰ مورد اعلام شد.
رییس جمهوری ونزوئلا تصریح کرد، موج دوم کرونا ناشی از گسترش نوع برزیلی کووید ۱۹ است که از نخستین هفته ماه مارس گذشته (اسفند ۹۹) در این کشور شیوع یافته است.
وی افزود: ونزوئلا به دلیل داشتن مرز گسترده با برزیل از این جهت (کرونای برزیلی) با تهدید جدیدی روبه رو است.
از زمان شیوع بیماری کووید۱۹ تا کنون، در ونزوئلا ۱۵۰ هزار و ۳۰۶ تن به کرونا مبتلا شدند که یک هزار و ۴۸۳ تن از آنها فوت شده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا