19 دی: «نیکلاس مادورو »رئیس جمهوری ونزوئلا روز جمعه اعلام کرد که از ماه ژوئیه(مرداد) ، طرح واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا را با واکسن کوبایی "عبدالا" آغاز می‌ کند و امیدوار است کشور با آن به "مصونیت کامل "برسد.
به گزارش خبرگزاری اروپاپرس، مادورو در یک سخنرانی برای تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت: در ماه ژوئیه (مرداد) و با آزمایشات بالینی از قبل انجام گرفته در ماه آوریل( فروردین) به واکسیناسیون گسترده با واکسن عبدالا و سوبرانا ۰۲ که هر دوی آنها کوبایی هستند، خواهیم پرداخت.
وی تاکید کرد: ما به دنبال دیگر واکسن های جالب، ایمن، اثبات شده و تایید شده علمی‌ از سوی مقامات بهداشتی ونزوئلایی هستیم.
ونزوئلا که چند روز پیش اعلام کرد به دلیل مشکلاتی که واکسن آسترازنکا در برخی‌ کشورها ایجاد کرده، اجازه استفاده از آن در کشور را نمی‌ دهد، تاکنون از واکسن روسی اسپوتنیک وی که رئیس جمهوری شخصا خود را با آن ایمن سازی کرده، استفاده می‌ کند.
«سیرو اوگارته» مدیر بخش اورژانس سازمان بهداشت پان آمریکایی، از سوی خود این هفته گفته بود که ونزوئلا از طریق پروژه کوواکس، به واکسن آسترازنکا که در کره جنوبی تولید می‌ شود و عوارض جانبی ارائه نداده است، دسترسی خواهد داشت.
 مادورو اشاره کرد که قبلا به طرح کوواکس که از سوی سازمان های مختلف از جمله سازمان بهداشت جهانی‌ ترویج یافته، اعلام کرده که ونزوئلا خواهان آزاد شدن پول توقیف شده در بانک انگلیس است تا با آن درمان ها علیه ویروس کرونا را خریداری کند.
مقامات ونزوئلایی در آخرین گزارش خود از ۸۰۰ مورد ابتلای جدید به بیماری کرونا و فوت ۱۰ نفر خبر دادند. در مجموع، ۱۵۳ هزار و ۵۱۵ نفر بیمار شدند که ۹۳ درصد آنها بهبود یافتند در حالی‌ که یک هزار و ۵۲۱ نفر فوت کردند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا