19 دی: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی نوشت:از خوش‌آمدگویی به وانگ یی دوست و همتای چینی‌ام در تهران خرسندم.
محمد جواد ظریف در توئیت خود نوشت: تبادل نظر عالی در خصوص گسترش همکاری‌های جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه در قالب مشارکت جامع راهبردی‌مان که با امضای یک نقشه راه راهبردی ۲۵ ساله به اوج رسیده است.
«وانگ یی» وزیر خارجه چین به دعوت رسمی «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران روز جمعه تهران شد.
وزیر خارجه چین که روز گذشته وارد تهران شده است، امروز همچنین با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری دیدار و گفت و گو کرد.
وزیران خارجه ایران و چین ساعتی قبل نمایشگاه اسناد روابط دو کشور را هم افتتاح کردند.این نمایشگاه قرار است نقطه شروع سلسله برنامه های تهران - پکن جهت بزرگداشت نیم قرن رابطه دیپلماتیک دوستانه شود.  
بررسی راهکار تقویت مشارکت راهبردی ۲ کشور و تبادل نظر در خصوص تحولات بین المللی و منطقه دستور کار گفت و گوهای طرفین در این سفر است.
وانگ یی و ظریف که مشورت های مستمری در امور دو جانبه و بین المللی با یکدیگر دارند امروز - شنبه - چشم انداز همکاری‌های بلندمدت ۲ کشور را بررسی می‌کنند و نحوه عملیاتی شدن مشارکت جامع راهبردی را به بحث و گفت و گو می گذارند.
امضای سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین توسط وزیران خارجه ۲ کشور از دیگر برنامه های این سفر ۲ روزه است.

  • نویسنده :
  • منبع :