19 دی: گوگل برای هفتمین بار و بدون هیچگونه هشدار قبلی، دسترسی پرس تی وی به حساب کاربری این شبکه در یوتیوب را مسدود کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، شرکت آمریکایی گوگل بار دیگر حساب شبکه پرس تی وی در پلتفرم سرویس اشتراک ویدئو یوتیوب را مسدود و علت این تصمیم را نقض دستورالعمل های این پلتفرم توسط این شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی عنوان کرد. 

در پیامی که از سوی گوگل در این رابطه منتشر شده، آمده است: ما محتوای شما را بررسی کردیم و متوجه نقض شدید یا مکرر دستورالعمل های پلتفرم خود شدیم. به همین دلیل، کانال شما را از یوتیوب حذف کردیم. 

طبق گفته یوتیوب، دستورالعمل های این پلتفرم به منظور محافظت از این پلتفرم اشتراک ویدیو تعیین و در آن به موارد مجاز و غیرمجاز برای انتشار اشاره شده است. این دستورالعمل ها شامل هرگونه محتوایی از قبیل ویدیوها، نظرات، لینک ها و تصاویر بندانگشتی (Thumbnails) می شوند. 

آخرین باری که گوگل اقدام به مسدودسازی حساب رسمی یوتیوب شبکه پرس تی وی کرد به سپتامبر (شهریور/مهر) سال گذشته بر می گردد که در آن مورد نیز حذف این اکانت بدون هشدار قبلی اما به بهانه نقض قوانین صادرات صورت گرفت. 

در طی سال های اخیر، شرکت های فناوری آمریکایی بارها دست به چنین اقداماتی علیه رسانه های ایرانی زده‌اند. در این میان، شبکه پرس تی وی بیش از دیگر شبکه ها و با توجه به بینندگان و خوانندگان زیاد خود مورد هدف قرار گرفته است. 

اقدام اخیرا گوگل در حالی صورت گرفت که چند روز قبل نیز شبکه اجتماعی فیسبوک صفحه پرس تی وی را که نزدیک به چهار میلیون دنبال‌کننده داشت، از دسترس خارج کرد که البته بعد از چند روز این صفحه در دسترس مخاطبان و دنبال‌کنندگان این شبکه انگلیسی زبان قرار گرفت. 

به گزارش ایرنا، پرس تی‌وی شبکه تلویزیونی وابسته به صدا و سیما و نخستین شبکهٔ خبری تلویزیونی انگلیسی‌زبان ایرانی است که از تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۸۶ راه اندازی شد. شعار این شبکه «خبر از نگاه جدید» برای شکستن سلطهٔ رسانه‌های گروهی غربی است.

 

 

 

  • نویسنده :
  • منبع :