19 دی: فدراسیون فوتبال و باشگاه فولاد خوزستان در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به ناامن بودن کشور عربستان هشدار داده و خواستار تغییر محل دیدار این تیم با العین امارات شدند.
تیم فوتبال فولاد خوزستان به عنوان نماینده چهارم ایران در لیگ قهرمانان باید در مرحله حذفی در برابر تیم العین امارات قرار گیرد. با توجه به اینکه میزبانی گروه سوم این رقابت‌ها به کشور عربستان داده شده است نگرانی هایی در زمینه ناامن بودن این کشور برای میزبانی در فوتبال ایران شکل گرفته است.
در ابتدا قرار بود که فولاد خوزستان در اهواز میزبان نماینده کشور امارات باشد اما با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا بنا شد مسابقه پلی‌آف در کشور عربستان برگزار شود و تیم فولاد خوزستان باید در تاریخ ۲۱ فروردین ماه در ریاض به مصاف العین امارات برود.
اعتراض باشگاه فولاد خوزستان و فدراسیون فوتبال به خاطر آن است که عربستان در یک ماه گذشته اماج حملات موشکی و پهپادی نیروهای مقاومت یمن قرار گرفته است.
صبح امروز سعید آذری نیز در نامه‌ای به رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که نگاه امنیتی AFC دوگانه و در نظر این نهاد ورزشی موشک باران عربستان متفاوت از پرتاب یک راکت در بغداد است. چند سال پیش و به خاطر اصابت راکت به نزدیکی یکی از سفارتخانه های خارجی در بغداد بازی تیم‌های فوتبال النصر عربستان و ذوب‌آهن اصفهان در کربلا لغو و میزبانی به امارات داده شد. 
 پیرو اعتراض مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، فدراسیون فوتبال نیز نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده است تا ضمن اعلام نگرانی از شرایط امنیتی عربستان، درخواست باشگاه فولاد خوزستان برای تغییر محل برگزاری بازی را رسماً اعلام کند.
تیم فوتبال استقلال نیز دیگر تیم ایرانی است که باید مسابقات گروهی‌اش در فصل پیش روی لیگ قهرمانان در عربستان انجام شود.


  • نویسنده :
  • منبع :