مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قم گفت: ۷ هزار بسته معیشتی هرکدام به ارزش ۵۰۰ هزار تومان در بین کارگران ساختمانی قم توزیع می‌شود.

مصطفی کاویانی عصر یکشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن کرامت استانداری قم اضافه کرد: با مصوبات جدید استان روند ساماندهی کارگران ساختمانی در دستور کار قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت جامعه کارگری قم مطلوب نیست و با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی گفت:‌از سال ۹۷ تا پایان اسفندماه سال گذشته تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در قم از ۳ هزار و ۲۰۰ تن به ۲ هزار تن کاهش‌یافته بود.

کاویانی ابراز کرد: از ۲۰ اسفندماه سال گذشته تا ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۲ هزار و ۳۰۰ کارگر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند.

وی اظهار داشت: ازاین‌بین ۸ هزار و ۹۵۰ تن مشمول دریافت بیمه کاری شدند و بیشتر افرادی که مشمول این طرح نشدند را بیمه‌شدگان حمل‌ونقل عمومی و کارگران ساختمانی شامل می‌شوند.

وی افزود: در استان قم ۱۴ هزار بیمه‌شده اختیاری، ۲۷ هزار خویش‌فرمایی، ۴۲ هزار طلاب و ۱۳۵ هزار بیمه‌شده اجباری ثبت‌ شده‌است.

مؤسسات خیریه قم حاضر به حسابرسی نیستند

رییس شورای اسلامی شهر قم نیز بیان کرد: برخی از خیریه‌ها و مؤسسات قم باوجوداینکه ۲۰ سال مشغول فعالیت هستند اما هیچ‌گونه اطلاعاتی از گردش مالی خود را به سازمان‌های بالادستی ارائه نمی‌دهند.

عبدالله جلالی گفت: در نظارت بر فعالیت مؤسسات و نهادهای خیریه قم ضعف واقعی وجود دارد و اطلاعات دقیقی از شکل فعالیت آن‌ها در دست نیست.

وی ابراز کرد: گروه‌های مختلف برای ورود به فعالیت‌های مردمی باید از دانش موردنیاز فعالیت‌های اجتماعی برخوردار باشد.

وی گفت:‌دستگاه‌های دولتی قم با ارائه بسته‌های حمایتی بدون داشتن بانک اطلاعاتی سبب تولید فقر پنداری در بین جمع زیادی از خانواده‌هایی شده که نیازی به این بسته‌ها ندارند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا