«استرایپس» تارنمای رسمی نظامیان آمریکایی روز دوشنبه نوشت که واشنگتن دو هزار و ۵۰۰ نیروی هوابرد از لشکر ۸۲ خود را از عراق و کویت به آمریکا باز می گرداند.

بر پایه این گزارش نیروهای لشکر ۸۲ امریکا برای پشتیبانی از فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) وارد منطقه شده بودند.

«آندرو ساسلاو» فرمانده این نیروها هم با انتشار پستی در فیسبوک از بازگشت این نیروها به آمریکا در هفته‌های آینده خبر داده است.

تارنمای استرایپس در این باره نوشت که نیروهای هوابرد لشکر ۸۲ آمریکا برای کمک به نیروهای سنتکام در اوج تنش بین آمریکا و ایران وارد منطقه شده بودند.

بر اساس این گزارش، نزدیک به ۸۰۰ نظامی آمریکایی پیش از آغاز انتشار کرونا به آمریکا بازگشتند؛ بسیاری از این نیروها در کویت مستقر بودند و شماری هم در عراق به دیگر نیروهای آمریکایی در برقراری امنیت از جمله در سفارتخانه آمریکا در بغداد کمک می کردند.

تارنمای مزبور به نقل از فرمانده نیروی هوابرد لشکر ۸۲ آمریکا خاطر نشان کرد که این نیروها پس از ورود به آمریکا به مدت دو هفته برای انجام آزمایش های کرونا قرنطینه می شوند.

تاکنون  اتباع ۲۱۰ کشور جهان به کرونا مبتلا شده است که از بین این کشورها امریکا و ممالک غربی به خاطر نبود زیرساخت های مناسب بهداشتی در شمار اولین ها هستند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا