رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: از ۱۳ فروردین ماه تا دهم تیرماه 10 قلم کالا صادراتی ایران مشمول تعرفه ترجیحی و معاف از پرداحت حقوق گمرکی است.

محمد فیض روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شورای کمیسیون اقتصادی اوراسیا، لیست کالاهای ضروری وارداتی به آن اتحادیه را به منظور به حداقل رساندن اثرات منفی اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا و جلوگیری از کمبود این کالاها در کشورهای عضو اتحادیه مصوب کرد.


وی با اشاره به اینکه این فهرست با توجه به پیشنهادهای کشورهای عضو تهیه شده و شامل کالاهای غذایی، کشاورزی و پزشکی است ، تصریح کرد: به دلیل افزایش تقاضا یا کمبودهای کوتاه‌مدت ناشی از شرایط فعلی در کشورهای عضو، واردات این کالاها، ضروری اعلام شده است.


وی این اقدام را فرصت خوبی برای افزایش صادرات ایران به کشورهای اوراسیا دانست و کالاهای معاف از تعرفه گمرکی را شامل سیب‌زمینی، پیاز، سیر، کلم، هویج، فلفل، انواع آب‌میوه‌ها، گندم، غلات سیاه، برنج دانه بلند و غذای آماده کودکان، ترمومتر و دستگاه های آندوسکپی عنوان کرد.


رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ابراز امیدواری کرد با صفر شدن تعرفه این کالاها از سوی اتحادیه اوراسیا در شرایط تحریم و شیوع بیماری کووید ۱۹ شاهد افزایش صادرات و جهش تولید باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا