مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اخبار منتشر شده در برخی سایت‌های خبری و روزنامه های کثیر الانتشار در خصوص عدم اجرای طرح اجباری شدن استفاده از ماسک اعلام کرد: این طرح به تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا رسیده و در صورت ابلاغ دستور العمل این کار اجرایی خواهد شد.

 به گزارش روز سه شنبه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا این شرکت در راستای حفظ سلامت مسافران و کارکنان و همچنین صیانت از بهداشت و سلامت عمومی نسبت به انجام ضدعفونی و نظافت ایستگاه ها و قطارهای مترو اقدام کرده گفت: با توجه به اینکه ایستگاه های خطوط مترو در زیر زمین قرار دارند کارکرد هواسازهای ایستگاه‌ها را افزایش داده ایم تا جابجایی هوا بیشتر شده و از ساکن ماندن هوای داخل ایستگاه‌ها جلوگیری شود.

به گفته وی، در همین راستا استفاده از ماسک را به تمامی مسافران توصیه کرده و از مسافران می خواهیم فاصله اجتماعی را در هنگام  استفاده از قطارها رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های این بر اساس سیاست‌های کلی شهرداری تهران و ستاد ملی مبارزه با کرونا است و در صورت ابلاغ طرح اجباری شدن استفاده از ماسک در مترو براساس دستور العمل، این کار را اجرایی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ و ارتقاء سلامتی مسافران آمادگی هرنوع همکاری برای تامین و توزیع ماسک توسط شرکت‌ها، خیریه‌ها و نهادهای تامین و تولید کننده ماسک را داریم.

نوبخت، ضمن تشکر از مسافرانی که با  استفاده از ماسک به نوعی به شکسته شدن زنجیره انتقال کمک می‌کنند از سایر مسافران نیز خواست تا  نسبت به تهیه تامین ماسک و استفاده از آن در مترو اقدام کنند.

به گفته وی، شرکت بهره برداری مترو تهران با تمامی امکانات موجود و توان اجرایی خود برای افزایش خدمات جابجایی و افزایش رضایت‌مندی مسافران تلاش می کند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا