وزیر کشور با قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما توانستیم این انتخابات را منطبق با مر قانون و در سلامت و امنیت کامل بدون باطل شدن حتی یک صندوق رای برگزار کنیم.

به گزارش عصر ایران، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در نشست مشترک ستاد انتخابات کشور با استانداران و ستاد انتخابات استان ها که به صورت ویدئوکنفرانس در سالن پیامبر اعظم (ص) این وزارت کشور برگزار شد، از آغاز مقدمات کار برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این وزارتخانه خبر داد و از آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات مرحله دوم به صورت کاملا الکترونیک تاکید کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه با تلاش کلیه دستگاههای اجرایی توانستیم در دوم اسفندماه انتخاباتی سالم و امن را در کشور برگزار کنیم، گفت: وزارت کشور به عنوان نهادی که مسئولیت مستقیم در زمینه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشت، توانست در بخش های مختلف اعم از اجرایی، امنیتی، سیاسی، فنی و پشتیبانی و اطلاع رسانی وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

وی افزود: در این دور از انتخابات، مسئولیت همه نیروهای ستادی با دکتر جمال عرف معاون سیاسی و رییس ستاد انتخابات کشور بود که انصافا عملکردی قابل قبول در سامان دهی نیروهای ستادی و برگزاری آن داشت. امنیت انتخابات هم بر دوش دکتر حسین ذوالفقاری معاونت انتظامی و امنیتی بود که در این حوزه هم شاهد موفق ترین عملکرد در طول چهار دهه تجربه انتخابات در کشور بودیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نقش بازرسین در سلامت انتخابات بسیار تاثیرگذار بود، خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ هزار بازرس با ۱۸۰ هزار ساعت آموزش توانستند دوشادوش استانداران و فرمانداران بر حُسن اجرای برگزاری انتخابات نظارت کنند.

وی همچنین از تلاش های بخش های فنی، پشتیبانی، حراست، اطلاع رسانی، ناجا، وزارت اطلاعات، ثبت احوال، قوه قضائیه و مخابرات به خاطر برقراری ارتباطات‌ آنلاین در انتخابات اخیر مجلس تقدیر کرد.

وزیر کشور همچنین از نقش موثر دو وزارتخانه راه و شهرسازی و وزارت نیرو جهت تأمین دسترسی های فیزیکی و بازگشایی جاده ها در طول زمان برگزاری انتخابات، تامین برق و سایر امکانات مورد نیاز تشکر کرد و گفت: با هماهنگی همه نهادهای اجرایی، انتخاباتی کاملا امن و سالم در کشور برگزار کردیم.

  • نویسنده :
  • منبع : عصر ایران