19 دی: پروازهای مستقیم بین ایران و قرقیزستان با توافق مقامات رسمی دو کشور بزودی از سر گرفته می شود.
خبرگزاری اکی پرس که خبرهای آسیای میانه را پوشش می دهد اعلام کرد، «سعید خرازی» سفیر ایران در قرقیزستان در دیداری با «آبیک آرتیکبایف» نماینده وزیر امور خارجه قرقیزستان، درباره از سرگیری پروازهای مستقیم میان تهران و بیشکک به تبادل نظر پرداختند. 
پیش‌تر، «فرزانه شرفبافی»، مدیر عامل کیش ایر گفته بود از ابتدای سال جاری پروازها از مبداء تهران به شهرهای آلماتی در قزاقستان، بیشکک در قرقیزستان، تاشکند در ازبکستان و دوشنبه درتاجیکستان انجام خواهد شد.
شرفبافی که مجری پروازهای اختصاصی جمهوری اسلامی ایران به حوزه کشورهای آسیای مرکزی در ایام کروناست گفت: از ابتدای سال با شیوع ویروس کرونا، پروازهای اختصاصی جمهوری اسلامی ایران از مبداء تهران به این شهرها انجام می شود.
وی اظهار داشت به دلیل قرنطینه شهرهای آسیای مرکزی، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توانستیم ماهیانه یک پرواز از تهران به این شهرها را انجام دهیم و امیدواریم با امکانات محدودی که داریم این پروازها در آینده هر بیست روز یک بار انجام شود.
در اوایل فروردین ماه سال جاری، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر خود به بیشکک با «صادیر چاپاروف» رییس جمهوری قرقیزستان و وزیر خارجه این کشور دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور گفت وگو کرد.
بر اساس بیانیه نهاد ریاست جمهوری، چاپاروف و ظریف درباره گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تجاری و اقتصادی و فرهنگی و نیز سرمایه‌گذاری بین دو کشور تبادل نظر کردند. 
چاپاروف در این دیدار گفت: درهای کشور ما همیشه به روی شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد قرقیزستان باز است. ما هم اکنون در تلاش هستیم تا محیط مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا