سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به اشاره به تهدید اخیر ترامپ مبنی بر اینکه در صورت نزدیکی قایق‌های ایران به ناو‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس، به ناو‌های این کشور دستور شلیک داده است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها حتما تجربه کرده اند که اگر کوچکترین اقدام و تعرضی علیه آب‌های سرزمین جمهوری اسلامی و منافع مردم ما داشته باشند، سیلی‌ای محکم‌تر از قبل خواهند خورد؛ چراکه ما در بحث دفاع از کشورمان با کسی شوخی نداریم.

سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به آخرین مواجهه نیرو‌های مسلح با نیرو‌های آمریکایی در آب‌های جنوبی کشور اظهار کرد:ما یک انتقاد دائمی به دشمنان مان در راس آن‌ها آمریکا سید‌ها داریم و سوال ما این است که در آب‌های خلیج فارس از جان کشور‌های این منطقه چه میخواهید؟ همه کشور‌های منطقه سهمی از این منطقه خلیج فارس دارند و توانمندی تامین ۱۰۰ درصدی امنیت آن را نیز دارند، اما سوال ما این است که آمریکایی‌ها در این منطقه به دنبال چه هستند و ناو و هواپیما و یگانه‌ای رزمی آن‌ها در این منطقه چه ما۳ر میکنند؟ آمریکایی‌ها نه تنها هیچ پاسخی به این سوال ما ندارند بلکه مزاحمت هم ایجاد میکنند و قوانین بین‌المللی را هم زیر پا میگذارند. 

سردار شکارچی تاکید کرد: بر اساس قواعد بین‌المللی عبور بی ضرر کشتی‌های مختلف از این منطقه آزاد است، اما آن‌ها مزاحمت برای ماهی گیران ایجاد میکنند، به مسائل زیست محیطی توجه نمی‌کنند و حتی به مراکز نظامی کشور‌های این منطقه نزدیک میشوند و از آن طرف نیز آقای ترامپ پیام میدهد که ارتش شان با نیرو‌های مزاحم آن‌ها مقابله کنند. 

وی خطاب به سران ایالات متحده آمریکا با بیان اینکه شما در حال ایجاد مزاحمت هستید، دستور دادید که چه بشود؟ گفت: شما دستور دادید و اقدامی هم شد؛ بازتاب این اقدامات چه خواهد بود؟ آمریکایی‌ها حتما تجربه کرده اند که اگر کوچکترین اقدام و تعرضی علیه آب‌های سرزمین جمهوری اسلامی و منافع مردم ما داشته باشند، سیلی‌ای محکم‌تر از قبل خواهند خورد؛ چراکه ما در بحث دفاع از کشورمان با کسی شوخی نداریم. 

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح درباره تهدید اخیر ترامپ مبنی بر اینکه در صورت نزدیکی قایق‌های ایران به ناو‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس، به ناو‌های این کشور دستور شلیک داده است، اظهار کرد: آقای ترامپ در چارچوب جنگ روانی و وارد کردن خدشه بر افکار عمومی و کسب امتیاز در انتخابات پیش رویدخود و همچنین برای فرار از مسائل داخلی، گاهی اوقات حرف‌هایی از این دست علیه ما میزنند، اما ما باید افکار عمومی خود بگوییم که آمریکایی‌ها به هر حال در حال پا گذاشتن روی قوانین بین‌المللی و ایجاد مشکل هستند و از آن طرف هم جو سازی می‌کنند که حق با ماست؛ در این شرایط اگر احتمالا دست به خطایی زدند و سیلی‌ای خوردند، توجیه پذیر باشد که آن سیلی حقشان بوده است.

  • نویسنده :
  • منبع : خبرگزاری صدا و سیما