حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس رفعتی نائینی در واکنش به انعکاس نامه سرگشاده‌اش به رییس جمهوری و مطالبه عذرخواهی از مردم و بازگشایی اماکن مذهبی و برگزاری نمازهای جمعه، گفت که این نظرات کاملا موضع شخصی بوده و ربطی به (سمت) سخنگویی مدیریت حوزه‌های علمیه ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس رفعتی نائینی شامگاه چهارشنبه در نامه ای که در مرکز خبر حوزه منتشر شد، در ابتدای اطلاعیه خود از اصحاب رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و کانال‌های فعال و شبکه‌های اجتماعی برای نشر و اطلاع‌رسانی نامه اخیر به رییس جمهوری تشکر کرده است.

سخنگوی مدیر حوزه های علمیه و استاد درس خارج فقه قم افزوده است: به استحضار می‌رساند این نامه کاملا موضع شخصی بوده و ربطی به (سمت) سخنگویی مدیریت حوزه‌های علمیه ندارد، لذا از همه عزیزان خواستارم عناوین حقوقی و مسئولیتی را در نشر این خبر حذف نمایید و مجددا تاکید دارم این نامه موضع شخص حقیقی این‌جانب می‌باشد.

به گزارش ایرنا، وی صبح امروز چهارشنبه دهم اردیبهشت‌ماه در یک نامه سرگشاده به رییس جمهوری خواستار عذرخواهی دکتر روحانی از مردم و بازگشایی اماکن مذهبی شده بود.

در بخشی از نامه وی آمده بود: جناب آقای رئیس جمهوری، در ماه گذشته کارشناسان دولت در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارش آماری و تحلیلی ارائه ‌کردند مبنی بر اینکه برآورد و پیش‌بینی قبلی آن‌ها در خصوص اماکن انتقال و شیوع این ویروس اشتباه بوده است و در بررسی‌های دقیق کارشناسی به این واقعیت دست‌یافته‌اند که سهم زیارتگاه در انتقال ویروس ۴۴ صدم درصد می‌باشد یعنی اگر دو برابر این آمار هم باشد به ۱ درصد نمی‌رسد و نماز جمعه‌ها ۲۲ صدم درصد یعنی اگر چهار برابر این هم بشود به ۱ درصد نمی‌رسد.

در ادامه این نامه آمده است: طبعاً مردم دیندار و ولایی ایران اسلامی و علما و بزرگان دینی انتظار داشتند در پایان جلسه حضرتعالی که ریاست آن ستاد را بر عهده‌دارید نسبت به بستن زیارتگاه‌ها و مراسم مذهبی تجدیدنظر نمایید و از مردم انقلابی عذرخواهی کنید اما متاسفانه نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه بر بسته ماندن حرم‌ها و نماز جمعه‌ها همچنان تاکید می‌ورزید در حالی‌که برخی‌از مکان‌ها که بیش‌از ۲۶ درصد تاثیر گذار در شیوع ویروس بوده‌اند را تعطیل نکرده‌اید!

انتشار این نامه سرگشاده بدون تصریح به این که نظرات شخصی آقای رفعتی است، بویژه از آنجا که مغایر با سخنان آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بود، مورد توجه ویژه رسانه ها و افکار عمومی قرار گرفت.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه چند روز پیش در اظهاراتی تاکید کرده بود: نهاد حوزه نهایت همکاری را با ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد و در اینکه اماکن زیارتی باز شود یا نشود، کاملا تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت هستیم و نظر کارشناسی را اصل و مبنایی فقهی و دینی می‌دانیم.

  • نویسنده :
  • منبع : مرکز خبر حوزه