معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برای شناسایی و پایش افراد مشکوک به کرونا روزانه ۶۰ هزار تن از مردم قم مورد غربالگری سلامت قرار می‌گیرند.

سیامک محبی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی اضافه کرد: مرحله دوم این طرح در مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰ درصد از جمعیت قم مورد غربالگری قرارگرفته‌اند و برای شتاب بیشتر این موضوع نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم.

محبی گفت: فاز دوم غربالگری کووید ۱۹ با اولویت پیگیری موارد خود اظهاری، گروه‌های پرخطر همچون افراد سالمند، بیماران تحت درمان، اعضای خانوار در تماس با فرد بیمار کرونایی و همچنین جمعیت تحت پوشش از ۳۱ فروردین‌ماه در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت آغازشده است.

وی اضافه کرد: در این مرحله نیز مراقبان سلامت با شماره‌های ۴۰۳۰ با خانواده‌ها تماس گرفته و وضعیت سلامت اعضای خانواده را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: در مرحله اول بیش از یک‌میلیون و ۱۳۷ هزار تن غربالگری شده‌اند که ۹۴ درصد کل جمعیت قم را شامل می‌شد.

وی ادامه داد: این طرح که باهدف شناسایی زودهنگام موارد بیماری در استان انجام می‌شود گامی در جهت کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا در شهر مقدس قم، خواهد بود.

وی عنوان کرد: در طرح فاصله‌گذاری هوشمند بازرسی‌ها انجام‌شده و تمرکز مرکز بهداشت قم بر مسائل صنفی و صنعتی است.

محبی در پایان برای شناسایی و پایش افراد مشکوک از مردم خواست که به تماس‌هایی که با شماره ۴۰۳۰ با آن‌ها گرفته می‌شود حتما پاسخ دهند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا