نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به تکاپوی پمپئو برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران گفت: آمریکا هیچ ادله‌ای بر اینکه همچنان مشارکت‌کننده در برجام است، ندار

مجید تخت روانچی روز پنج شنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: پمپئو ادعا می‌کند که طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا یک "مشارکت کننده" است در حالی که قطعنامه ۲۲۳۱ به "مشارکتکنندگان در برجام" اشاره دارد.

وی ادامه داد: او (پمپئو) اشاره به "برجام" را حذف می‌کند زیرا رئیس‌اش در  ۸ مه ۲۰۱۸( هجدهم اردیبهشت ۱۳۹۸) "توقف مشارکت آمریکا در برجام" را اعلام کرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: به این دلیل، آمریکا هیچ ادله حقوقی برای اینکه "مشارکت‌کننده" است، ندارد.

مایک پمپئو پس از آنکه سیاست تروریسم اقتصادی، سیاسی و نظامی رژیم آمریکا را علیه مردم ایران بی نتیجه دید، با استدلال برآمده از بنیاد تروریستی دفاع از دموکراسی مدعی شده است که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، همچنان یکی از مشارکت‌کنندگان برجام است و می‌تواند ایران را به نقض تعهدات برجامی متهم کند و خواستار بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت به ویژه تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران شود.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا