19 دی: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در کشور و در استان گفت: روند واکسیناسیون کرونا در استان باید بر اساس زمان بندی و بر اساس اولویت های وزارت بهداشت صورت گیرد.
علی مصطفوی امروز ۱۳اردیبهشت در یکصد و نوزدهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا، با اشاره به روند واکسیناسیون افراد علیه بیماری کرونا در کشور و در آذربایجان غربی گفت: روند واکسیناسیون باید بر اساس اولویت بندی افراد و بر اساس زمان بندی اعلام شده وزارت بهداشت و درمان صورت گیرد و ضروری است واحد های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی نظارت لازم را در این زمینه داشته باشند و اجازه ندهند در روند واکسیناسیون تخلف و سوء استفاده صورت گیرد.
وی افزود: متاسفانه سوء استفاده ای در واکسیناسیون پاکبانان در شهرستان خوی صورت گرفته بود که با دستور استاندار، با فرد مختلف برخورد و از سمت خود عزل شد.
مصطفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه آذربایجان غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی و هم مرز بودن با ترکیه در مسیر خروج غیر مجاز اتباع کشورهای مختلف از جمله افغانستان و پاکستان قرار دارد، گفت: یکی از علل افزایش شیوع ویروس کرونا در استان حضورغیرمجاز اتباع خارجی است که قصد دارند از شهرهای شمالی استان به ترکیه بروند.
وی ادامه داد: با توجه شرایط ویژه استان ، طی نامه ای از وزیر بهداشت و درمان درخواست شده است تا سهمیه واکسن آذربایجان غربی افزایش پیدا کند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا