19 دی: وزارت بهداشت هند تأیید کرد که با ثبت ۳۵۷ هزار و ۲۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور، شمار کلی مبتلایان کووید ۱۹ در هند از مرز ۲۰ میلیون نفر عبور کرده وتا صبح امروز سه‌شنبه این آمار به ۲۰ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۸۳۳ نفر رسیده است.
همچنین از صبح روز دوشنبه ۳۴۴۹ مرگ دیگر بر اثر این بیماری نیز گزارش شده و شمار کشته های آن در هند ۲۲۲ هزار و ۴۰۸ تن اعلام شده است.

بنابر گزارش شینهوا، افزایش آمار مرتبط با کووید ۱۹ در این کشور همچنان ادامه دارد اما دولت فدرال هند، قرنطینه کامل را رد کرده است. همچنین برخی از ایالت ها مقررات منع رفت و آمد شبانه یا محدودیت‌های منطقه ای و مقطعی را اعمال کرده اند و این در حالیست که در دهلی نو، پایتخت این کشور محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای سومین هفته متوالی تا تاریخ ۱۰ مه یعنی ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر بیمارستان‌های هند با معضل کمبود ظرفیت برای پذیرش بیماران روبرو هستند، منابع اکسیژن کم شده و سردخانه‌ها و کوره‌های جسدسوزی مملو از اجساد قربانیان است.

یورونیوز نیز گزارش کرده که تاکنون مسئولان چندین ایالت هند واکسیناسیون بزرگسالان را که به دلیل کمبود واکسن به روز شنبه افتاده بود، باز هم به تعویق انداخته‌اند.

وزارت بهداشت ملی هند می‌گوید که ایالت‌ها تاکنون ۱۰ میلیون دوز واکسن دریافت و ذخیره کرده‌اند و دو میلیون دوز دیگر در سه روز آینده ارائه می‌شود.

هند با وجود آن که بزرگ‌ترین تولید کننده واکسن در جهان است اما هنوز به میران کافی واکسن در دسترس ندارد و تاکنون تنها حدود ۹ درصد از جمعیت این کشور ۱.۳۵ میلیارد نفری واکسن کووید دریافت کرده‌اند.

همچنین همزمان با اوج گیری کرونا در این کشور کمک‌های بین‌المللی به سوی هند سرازیر شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :