19 دی: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی پنج مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونای جهش یافته آفریقایی در استان خبر داد و گفت: متاسفانه ۳۵ مورد مشکوک مبتلا به این ویروس نیز شناسایی شدند که منتظر اعلام نتایج آزمایش آنها هستیم.
دکتر فاطمه نوروزیان روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: هر پنج مورد مبتلای قطعی به این ویروس از شهرستان پارسیان در منطقه غرب هرمزگان هستند.
وی با ابراز نگرانی از شیوع بیشتر این ویروس در دیگر مناطق هرمزگان، افزود: متاسفانه یکی از ۳۵ مورد مشکوک به شهرستان بندرعباس و یکی دیگر به شهرستان بندرلنگه تردد داشته است که این موضوع بسیار جای نگرانی دارد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: در حال شناسایی افرادی هستیم که با این افراد مشکوک و مبتلا در تماس بوده اند، اما خوشبختانه تاکنون آزمایش کرونای دیگر شهرستان های استان در خصوص ابتلا به ویروس جهش یافته آفریقایی منفی بوده است.
نوروزیان در خصوص آخرین وضعیت کرونا در هرمزگان، گفت: هم اکنون شهرستان های بندرعباس، خمیر، بستک، قشم، میناب و جاسک در وضعیت قرمز، شهرستان‌های پارسیان، بندرلنگه و کیش در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: تا شبانه روز گذشته تعداد ۴۷۷ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری بودند که حال ۱۳ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی افزود: تاکنون یک هزار و ۱۶۳ فرد مبتلا به کرونا در هرمزگان جان خود را از دست دادند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا