19 دی: پایگاه خبری-یک سایت خبری داخلی در نوشتاری که پژواک دهنده صدای رژیم صهیونیستی و دشمنان ایران اسلامی است، آگاهانه و ناآگاهانه آب به آسیاب دشمن ریخته و نمک بر زخم ایجاد شده توسط دشمنان می پاشد.
مرکز دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی در اطلاعیه ای در مورد مطلب منتشر شده در یک سایت خبری داخلی جوابیه ای را منتشر کرد که در زیر می آید:
پایگاه خبری-تحلیلی مشرق نیوز، ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ با انتشار مطالبی با عنوان «سیستم عامل معیوب سازمان انرژی اتمی و خطاهای فاحشِ ویرانگر» در نوشتاری که پژواک دهنده صدای رژیم صهیونیستی و دشمنان ایران اسلامی است، آگاهانه و ناآگاهانه آب به آسیاب دشمن ریخته و نمک بر زخم ایجاد شده توسط دشمنان می پاشد. درحالیکه پیشرفت های چشمگیر این صنعت در سالروز ملی فناوری هسته ای در ۲۰ فروردین در معرض دید جهانیان قرار گرفت و باعث کینه و حقد دشمنان ایران شد.
دشمن بر اساس خوی همیشگی خود در مقابل پیشرفت های عظیم صنعت هسته ای کشورمان ضربه نه چندان موثری زده، در همین حال مشرق نیوز با بزرگنمایی این اتفاق خود را در امتداد راهبرد سیاسی و رسانه ای دشمنان قرار داد. از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون دشمن از روش های مختلف تروریستی برای مقابله با پیشرفت های کشور و ایجاد تزلزل در روحیه مردم و مسئولین بهره برده و این روش شیوه شناخته شده ای است. بویژه در طول جنگ تحمیلی با کمک های مالی، نظامی، اطلاعاتی و سیاسی به این روش ادامه داده است. لکن در هیچکدام از این ادوار، به خاطر ترورها، ضربات دشمن و توطئه های آنها، جناح های سیاسی انگشت اتهام را به سمت داخل نمی گرفتند. بطور مثال اگر در مقابل پیروزی های رزمندگان اسلام، دشمن پاتکی انجام می داد و پیشرفت حاصل می کرد، هیچگاه فرماندهان دفاع مقدس را به خاطر این اتفاقات متهم نمی کردند. متاسفانه چند وقتی است در برخی از رسانه های منتسب به جریان های سیاسی تازه به دوران رسیده، این اقدامات ناجوانمردانه مشاهده می شود. این در حالی است که در تاریخ انقلاب اسلامی این روش غیراخلاقی هیچگاه مشاهده نشده است. لذا به منظور تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند:
سازمان انرژی اتمی ایران یک سازمان علمی، فنی و تحقیقاتی است که مطابق اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاست گذاری ها و برنامه های تصویب شده در حفظ و توسعه این صنعت گام بر می دارد. وظیفه حفظ و حراست از آن نیز برعهده نهادهای امنیتی کشور ازجمله وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی و دیگر نهادهای امنیتی کشور می‌باشد. همچنین افراد حقیقی و حقوقی، شرکت‌های خصوصی و پیمانکارانی که قصد همکاری در قالب استخدام و یا انجام پروژه با سازمان را دارند پیش از شروع فعالیت برای مدتی توسط نهادهای اطلاعاتی ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفته و پس از کسب مجوز از مجاری مربوطه، با سازمان همکاری می‌نمایند.
اما بعد دیگر این قضیه وجود دشمنان قسم‌خورده خارجی ازجمله رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای منطقه و بعضاً عوامل خودفروخته داخلی بوده که متأسفانه بروز چند حادثه تروریستی هسته‌ای را تاکنون به همراه داشته است، درحالیکه در مطلب منتشره در رسانه مشرق نیوز به هیچکدام از این موارد اشاره نشده است. اما این رسانه به گونه ای بزرگنمایی می کند که گویی حوادث تروریستی فقط در سازمان انرژی اتمی ایران اتفاق افتاده است این در حالی است که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به دستاوردهای نظام از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.
اینکه نهادهای امنیتی باید شیوه های تامین امنیت و دانش و تجربیات خود را به روزرسانی کنند، امری ضروری و بدیهی است که اقدامات لازم و مقتضی را انجام داده و می دهند. اما رسانه ای که نان نظام مقدس جمهوری اسلامی را می خورد، به توالی و با کمک برخی افراد مغرض و سیاست زده می خواهد آسیب محدود دشمنان به صنعتی که غرورآفرین و افتخار آفرین بوده و بخشی از قدرت راهبردی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و صدها دستاورد بزرگ داشته و دارد، را تبلیغ و بزرگنمایی کند و در کنار آن به دلایل سیاسی، حزبی و انتخاباتی مسئولین دولتی را از بلندای عزت و موفقیت به پایین بکشد، امری نوبرانه است که در تاریخ پس از انقلاب کم سابقه است.
این رسانه، تلاش های مدیران و دانشمندان و متخصصان این سازمان در بومی سازی صنعت هسته ای، موفقیت های بزرگ راهبردی و دارای صرفه اقتصادی و نیز گرفتن حق هسته ای ملت بزرگ ایران از غرب و کشورهای بزرگ هسته ای را چگونه هیچگاه نمی بینند؟ به عنوان مثال توسعه سالن مونتاژ نطنز که بیش از ۴ سال طول کشید و علیرغم اطلاع رسانی سازمان، در این رسانه انعکاس نیافت اما حادثه انفجار همین سالن را با آب و تاب به نحوی که باعث دلگرمی دشمنان ایران اسلامی می گردد، انعکاس گسترده دادند. جدا شدن چند نفر از میان ۱۵۰۰۰ مدیر و پرسنل خدوم سازمان که خود مایل به ادامه همکاری با سازمان نبودند را با عنوان اخراج دانشمندان هسته ای در بوق و کرنا می کنند، اما بومی سازی صنعت پیشرفته هسته ای را توسط دانشمندان و متخصصان گمنام و خدوم صنعت هسته ای نمی بیند که در عرض مدت کوتاهی می توانند آسیب های وارده در خرابکاری را بهتر از قبل بازسازی کنند؟ نمونه بارز آن اجرای فوری "قانون اقدام راهبردی برای تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران" بود که پوچی و کذب ادعای همین رسانه ها و افراد مبنی بر تعطیلی صنعت هسته ای را به افکار عمومی ثابت کرد. 
رسانه عزیزی که اعتبار و موجودیت آن بستگی به درستی، صحت و دقت در خبر و اطلاع رسانی اش دارد، الفاظ کذب و ضد امنیت ملی همچون "علی اکبر صالحی آمریکایی ها"، خوش بینی و حسن ظن به دشمن"، و از این قبیل هتاکی ها را به سادگی به کار می برد و اصول اولیه اخلاق رسانه ای را می شکند.
البته آنها که می دانند سلسله مراتب در تصمیم گیری های مهم کشور و مذاکرات با جامعه بین المللی چه چرخه خردمندانه و پیچیده ای را در جمهوری اسلامی ایران طی می کند تا به نتایج برسد و موفقیت مذاکره کنندگان در سطح بین المللی در همه عرصه ها طی ۴۲ سال از انقلاب بهترین گواه این امر است، با این سخنان پوچ تاثیری نمی پذیرند، اما رسانه های این چنینی افکار عمومی که اطلاعات کمی در خصوص موارد پیش گفته دارند را با به سخره گرفتن فنون و روانشناسی مذاکرات بین المللی که توسط مذاکره کنندگان بکار گرفته می شوند و تخریب شخصیت های عالیرتبه دولت، نشانه می روند. یقیناً گسترش سواد رسانه ای و پیگیری کسب اطلاعات درست در هر حوزه ای می تواند افکار عمومی را از چنین آسیب هایی در امان بدارد.


  • نویسنده :
  • منبع :