رئیس اتحادیه املاک کشوری گفت: میزان معاملات مسکن در فروردین امسال به صفر رسید و در اسفند ۹۸ کاهش ۳۷ درصدی داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک، با بیان اینکه بسیاری از مالکان هنوز به دلیل وجود کرونا احتیاط می‌کنند و اجازه بازدید از ملک خود را به مستاجران نمی‌دهند، گفت: باید مالکان و مشاوران املاک با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اجازه بازدید و یا تمدید قرارداد را بدهند چرا که در این شرایط مستأجران هم با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شوند.

خسروی با اشاره به اینکه باید مالکان و یا مشاوران املاک با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اقدام به تمدید قرارداد و یا نوشتن قرارداد‌های جدید کنند، ادامه داد: در رایزنی و صحبت‌هایی که با بسیاری از مشاوران املاک انجام داده‌ایم، آن‌ها اعلام کرده‌اند که بسیاری از مالکان اجاره فروردین ماه خود را بخشیده و قرارداد ملک خود را تا ۶ ماه تمدید کرده‌اند که این خود باعث ایجاد فرهنگ سازی در بین بسیاری از مالکان و مشاوران املاک شده است.

رئیس اتحادیه املاک کشوری توضیح داد: هم اکنون ما با یک دوران آزمایش جدید مواجه هستیم و باید مردم فداکاری‌هایی را که در دوران جنگ انجام داده‌اند در این دوره هم به نمایش بگذارند تا شاید بخشی از مشکلات یک فرد و یا یک مستاجر برای پرداخت اجاره و یا پیدا کردن ملک جدید برطرف شود که این خود در این شرایط باعث افزایش برکت در مال مالک می‌شود.

او اظهار کرد: از تمامی مالکان درخواست می‌شود که در این شرایط هوای مستاجران را بیشتر داشته باشند تا با سربلندی بتوانیم از این برهه هم عبور کنیم.

رئیس اتحادیه املاک کشوری با اشاره به اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور در اسفند ماه ۹۸ میزان معاملات مسکن ۳۸ درصد نسبت به اسفند ماه سال ۹۷ کاهش داشته است، گفت: این در حالی است که هر ساله میزان معاملات در این ماه در مقایسه با ماه‌های گذشته بیشتر می‌شد.

خسروی توضیح داد: در فروردین امسال میزان معاملات مسکن تقریباً صفر بوده و به دلیل تعطیلات که در این حوزه وجود داشته و همچنین بسته بودن مشاوران املاک هیچ معامله‌ای صورت نگرفته و البته قیمت‌ها هم در این ایام کاهش نیافته است.

او اظهار کرد: دولت باید هرچه سریعتر اقدامات لازم در جهت بهبود وضعیت مستاجران را در دستورکار خود قرار دهد که یکی از این برنامه‌ها تمدید ۶ ماهه قرار داد مستاجران بوده است که به نظر می‌رسد اگر اجرایی شود باعث برطرف شدن نگرانی و دغدغه بسیاری از آن‌ها می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان