19 دی: یک مقام وزارت خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز مذاکرات اخیر میان ایران و عربستان را تایید کرده و ابراز امیدواری کرد که نتیجه بخش باشد.
صفحه توییتر شبکه الجزیره نوشت: یک مقام رسمی وزارت امور خارجه به خبرگزاری رویترز گفته است که ریاض «گفت‌وگوها با ایران با هدف پیدا کردن راهکارهایی برای کاهش تنش در منطقه» را دنبال می کند. 
الجزیره همچنین نوشت که این مقام سعودی به رویترز گفته است: امیدواریم مذاکرات با ایران به نتیجه برسد اما خیلی زود است که از الآن نتیجه گیری کنیم. 
همچنین فرانس پرس به نقل از یک مسئول غربی خبر داد که عربستان سعودی امیدوار است که با این گفت و گوها، یک کرسی در اتاق مجاور مذاکره کنندگان بیابد؛ جایی که مذاکره بین تهران و کشورهای طرف مذاکرات درباره از سرگیری برجام منعقد می شود.
این گزارش در حالی منتشر می شود که برهم صالح رئیس جمهوری عراق روز گذشته تایید کرد که کشورش چند دور از گفت و گو ها بین ایران و عربستان سعودی را میزبانی کرده است.
همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد که دور اول گفت و گوها در بغداد و در ماه آوریل بر پرونده یمن متمرکز بود. این خبرگزاری ادعا کرد که طرف ایرانی تعهد داد از نفوذ خود بر انصارالله یمن برای توقف حملات آنان علیه عربستان استفاده کند و ریاض نیز از مذاکرات هسته ای جاری بین ایران و سایر طرف ها در وین حمایت کند.

  • نویسنده :
  • منبع :