19 دی: دبیر اجرایی سندیکای کنسرو ایران تامین روغن را یکی از مشکلات صنایع کنسروی عنوان کرد و از افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت کنسروها با پایان ماه رمضان خبر داد.
محمد میررضوی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه صنایع کنسروی کشور این روزهای با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند، اظهار کرد: از مهمترین مشکلات کمبود روغن برای تولید محصولات است که تولیدکنندگان با چالش روبه‌رو کرده است.
وی یادآور شد: روغن از مهمترین مواد اولیه تولید در صنایع کنسرو است و نبود منتج به کاهش تولید می‌شود.
به گفته میررضوی؛ در فروردین و اردیبهشت صنایع کنسرو هیچ سهمیه روغنی دریافت نکرده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه ستاد تنظیم بازار قول‌های را برای تامین روغن صنایع کنسرو داده است، افزود: قرار بر این است تا هفته آینده سهمیه صنایع کنسرو در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
میررضوی تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد سهمیه روغن صنایع غذایی در اختیار اتحادیه و انجمن‌های مربوطه قرار می‌گیرد و آن‌ها موظف هستند با توجه به میزان تولید هر یک از اعضا آن را توزیع کنند.
وی معتقد است؛ با توجه به ذخایر رو به اتمام روغن صنایع کنسروی اگر تا هفته دیگر سهمیه آن‌ها تحویل داده نشود مجبور به تامین روغن مورد نیاز برای تولید از بازار آزاد هستند که موجب تحمیل نیاز جدید به بازار و گرانی روغن خواهد شد.
میررضوی با اشاره به افزایش قیمت برخی از مولفه‌های تولید گفت: برخی مولفه‌های تولید مانند هزینه کارگری و بیمه در سالجاری افزایش داشته است در صورت جبران نشدن آن با افزایش قیمت در محصول تولید دچار خلاء می‌شود.
وی تصریح کرد: به دستور سازمان حمایت صنایع کنسروی مکلف شده‌اند تا پایان ماه رمضان افزایش قیمت نداشته باشند، اما با پایان ماه رمضان افزایش قیمت رخ خواهد داد.
میررضوی افزود: ما آنالیز هزینه تمام شده تولید را برای افزایش قیمت را تا چند روز آینده آماده و  به سازمان حمایت تحویل می‌دهیم.
دبیر اجرایی سندیکای کنسرو ایران افزایش حداقل 20 تا 25 درصد محصولات کنسروی پس از ماه رمضان را قطعی دانست.


  • نویسنده :
  • منبع :