19 دی: در حالیکه جو بایدن و مقامات ارشد انرژی آمریکا اعلام می کنند که به رغم حمله سایبری به بزرگترین خط لوله انتقال سوخت ایالات متحده همه چیز تحت کنترل است اما رانندگان این کشور با نادیده گرفتن هشدارها به پمپ بنزین ها هجوم برده و در حال احتکار سوخت هستند.
به گزارش بامداد پنجشنبه از سی ان ان، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا طی سخنانی گفت: دولت فدرال بسیار بسیار نزدیک با خط لوله کولونیال (بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا) در ارتباط بوده است و افزود، من فکر می کنم که این موضوع را تحت کنترل خواهیم گرفت.
بایدن افزود: در همین حال رفع برخی از محدودیت های حمل و نقل سوخت و همچنین دسترسی ارتش ایالات متحده به تأمین سوخت آسان تر شده است.
به رغم ادعاهای بایدن مقامات خط لوله نفتی کولونیال، به علت حمله سایبری بزرگ به این مجموعه چند روز طول خواهد کشید تا ارائه تامین سوخت به دوران سابق بازگردد و برخی از بازارهایی که توسط خط لوله کلونیال مورد تامین سوخت قرار می گرفتند ممکن است در طول دوره راه اندازی قطع خدمات متناوب را تجربه کنند.
با به طول انجامیدن عملیات راه اندازی خط لوله کولونیال، "پیت بوتیگیگ" وزیر حمل و نقل دولت بایدن به آمریکایی ها در مورد احتکار و ذخیره نامناسب بنزین هشدار داد زیرا رانندگان در چند روز اخیر با وحشت تمام رو به خرید مازاد سوخت و احتکار ان روی آورده اند.
بوتیگیگ به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: البته ما نگرانی در مناطقی را که مردم با اختلالات تأمین موقتی سوخت مواجه هستند را درک می کنیم، اما احتکار باعث بهتر شدن اوضاع نمی شود.
سخنان وزیر حمل و نقل آمریکا در مورد احتکار نکردن بنزین در حالی صورت گرفت که کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده شب گذشته در پیام توییتری نوشت: کیسه های پلاستیکی را با بنزین پر نکنید.
حمله باج افزارها در روز جمعه به "خط لوله نفتی کولونیال" (بزرگترین خط لوله انتقال سوخت آمریکا) این شرکت را مجبور به تعطیلی کل شبکه خود کرد، اما مقامات دولتی روز سه شنبه ضمن دعوت به آرامش گفتند که این وضعیت موقتی است.
خط لوله نفتی کلونیال، صاحب بزرگترین سیستم خط لوله سوخت در ایالات متحده، بنزین و سوخت جت را از طریق کانال های پنج هزار و ۵۰۰ مایلی (۸۸۵۰ کیلومتری) تگزاس به ۵۰ میلیون مشتری به سواحل پرجمعیت شرقی می فرستند. این خط لوله روز جمعه در پی حمله سایبری گروهی از هکرها کاملا از کار افتاد و تلاش برای برقراری آن ادامه دارد.
مسوولان این شرکت گفتند، انتظار دارد تا پایان هفته شبکه خط لوله به طور کامل فعال و راه اندازی شود.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا