19 دی: سخنگوی صنعت برق گفت: استخراج کنندگان ارز مجازی که از برق خانگی استفاده کنند درصورت شناسایی باید جریمه سنگینی پرداخت کنند.
«مصطفی رجبی مشهدی» در گفت و گو با ایرنا افزود: استخراج کنندگان خانگی ارزهای مجازی به دلیل خسارتی که به شبکه برق وارد می کنند علاوه بر پرداخت جریمه بایدخسارات وارده به شبکه را هم پرداخت کنند.
وی ادامه داد: امسال تامین برق با دو مسئله کاهش تولید نیروگاه های برق آبی به دلیل کاهش بارش ها و استخراج خانگی ارزهای مجازی درگیر است.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: تلاش می شود با جایگزینی نیروگاه های حرارتی و سایر روش ها، کمبود تولید برق نیروگاه های برق آبی جبران شود.
رجبی مشهدی گفت: استخراج کنندگان غیرمجازخانگی رمزارزها به دلیل خسارتی که به شبکه برق و ترانس های محلی وارد می کنندتامین برق را با مشکل همراه می کنند.
وی ادامه داد: ادامه فعالیت این استخراج کنندگان به طور قطع کار برق رسانی را با مشکلات بیشتری روبرو خواهد کرد و به دلیل خسارتی که وارد می کنند احتمال خاموشی وجود دارد.
معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران افزود: پیش بینی می شود که حدود ۱۵۰۰ مگاوات ظرفیت استخراج کنندگان رمزارز در کشور باشد که یک هزار و ۲۰۰ مگاوات اینها غیرمجاز هستند.
رجبی مشهدی بابیان اینکه شناسایی این نوع استخراج کنندگان به دلیل تعداد زیاد مشترکان برق خانگی کمی زمان بر است گفت: فعالیت اینها همچنین شبکه فوق توزیع را درگیر مشکل می کند.
وی ادامه داد: اگر این نوع استخراج کنندگان ارز مجازی شناسایی شوند علاوه بر اخذ جریمه و دریافت خسارتی که به شبکه وارد کرده اند به مراجع قضایی برای برخوردهای شدیدتر معرفی خواهند شد.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: توصیه می شود این نوع استخراج کنندگان رمز ارز برای جلوگیری از بروزخاموشی دستگاه های خود را خاموش کنند.
رجبی مشهدی گفت: بهتر است این نوع استخراج کنندگان به مرکزهای مجاز استخراج رمز ارز مراجعه یا برای دریافت مجوز اقدام کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :