نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شوری اسلامی از آمریکا خواست تا دانشمند ایرانی مبتلا به ویروس کرونا در زندان‌ این کشور را هر چه سریع‌تر آزاد کند.

«علیرضا سلیمی» روز یکشنبه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی همچنین افزود: سیروس عسگری دانشمند ایرانی در زندان‌های آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها مسائل اخلاقی را رعایت نمی‌کنند، افزود: ما زندانیان آمریکایی‌ها را آزاد کردیم اما آنها این موضوع را رعایت نکردند.

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین روز دهم اردیبهشت مدعی شد که دکتر سیروس عسگری دانشمند ایرانی که با وجود تبرئه از اتهام‌های مربوط به نقض تحریم‌ها در بازداشت اداره مهاجرت آمریکا بسر می‌برد، به کووید-۱۹ مبتلا شده است.

این استاد مهندسی مواد که در نوامبر ۲۰۱۹ از اتهام سرقت اسرار تجاری مرتبط با فعالیت‌های دانشگاهی خود در دانشگاه اوهایو تبرئه شده بود به علت ابطال روادیدش هنوز در بازداشت اداره مهاجرت آمریکا به سر می‌برد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا