19 دی: در پی تشدید محدودیت‌های ایجاد شده اخیر در عراق برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا؛ زمان برپایی نمایشگاه اختصاصی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در شهر سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان عراق به تعویق افتاد.
پیش از این و بر اساس مجوز صادره سازمان توسعه تجارت ایران، قرار بود دومین نمایشگاه اختصاصی کشورمان در سلیمانیه از ۴ تا ۸ خرداد ۱۴۰۰ در مرکز نمایشگاههای بین المللی سلیمانیه برگزار شود. 
سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق با تایید تعویق برپایی نمایشگاه بخاطر محدودیت های کرونا که سبب سختی تردد و سفر شده است؛ گفت: برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در سلیمانیه به یکم تا پنجم تیرماه امسال موکول شد.  
مهدی شوشتری به ایرنا گفت: باتوجه به تعویق زمان برپایی نمایشگاه؛ ثبت نام از شرکت‌های مشارکت کننده همچنان ادامه دارد. 
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران پیشتر نیز به ایرنا گفت که تجار، بازرگانان و مصرف کنندگان اقلیم کردستان عراق به کالاها و محصولات ایرانی علاقه دارند، همچنین باتوجه به زمینه ها و مزیت‌های موجود در بازار عراق و اقلیم کردستان، فرصت حضور شرکت‌های توانمند و معتبر ایرانی برای حضور فعال در این نمایشگاه فراهم است. 
به گفته شوشتری، شرکت نمایشگاههای دائمی بین المللی جنوب آذربایجان غربی، مجری برگزاری این نمایشگاه است و علاقمندان برای ثبت نام جهت شرکت در نمایشگاه می توانند با این شرکت تماس بگیرند.
در همین رهگذر سرکنسول ایران در سلیمانیه امروز دوشنبه با هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه دیدار و در خصوص تقویت همکاری‌های فیمابین به ویژه همکاری‌های اقتصادی و تجاری تبادل نظر و گفتگو کرد.
کرونا برپایی نمایشگاه ایران در سلیمانیه عراق را به تعویق انداخت
دیدار مهدی شوشتری سرکنسول ایران در سلیمانیه با استاندار این استان و گفتگو راجع به توسعه همکاریهای اقتصادی
شوشتری در این دیدار دعوتنامه رسمی استاندار کردستان از استاندار سلیمانیه عراق برای سفر به ایران و شرکت در کنفرانس یک روزه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی و صنعتی بانه را تقدیم مقام کرد عراقی کرد.
استاندار سلیمانیه نیز با تشکر از دعوت صورت گرفته از سفر به استان کردستان و شرکت در کنفرانس مورد اشاره استقبال کرد.  
کنفرانس یک روزه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی و صنعتی بانه قرار است روز سه شنبه ۴ خرداد ماه با حضور تعدادی از سرمایه گذاران اقلیم کردستان و استان سلیمانیه در شهر بانه از توابع استان کردستان ایران برگزار شود.
  • نویسنده :
  • منبع :