19 دی: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه شنبه برای نهمین روز متوالی بمباران مناطق مختلف نوار غزه را ازسرگرفتند.
خبرنگار الجزیره اعلام کرد که تنها طی چند ساعت گذشته، بیش از ۲۰ نقطه در شرق و شمال شهر غزه بمباران شده است.
هواپیماهای جنگی اسرائیلی در این حملات مناطق شرقی، شمالی، جنوب خان یونس و غرب شهر غزه و محله النصر در این باریکه را بمباران کردند.
همچنین ارتش رژیم صهیونیستی در حملات صبح امروز مجتمع دولتی انصار در محله الکتیبه در غرب شهر غزه و آپارتمانی را که شامل دفتر امور اسرای فلسطینی است هدف قرار داد.
علاوه بر این قایق های رزمی اسرائیلی ساحل شهر غزه را با تعدادی موشک بمباران کردند.
هواپیماهای اسرائیلی همچنین خانه‌ای را در نزدیکی برج‌های "المقوسی" در غرب غزه بمباران کردند.
این حملات تاکنون تلفات جانی در پی نداشته است.
یک ساختمان مسکونی در محله "النصر "،  منطقه دانشگاهی نوار غزه و یک ساختمان در جنوب این باریکه نیز از دیگر اهداف حملات صبح امروز جنگنده‌های صهیونیستی بود.
علاوه بر این ارتش اسرائیل ساختمانی مسکونی را در نزدیکی مقر آنروا هدف قرار داد.
همزمان آژانس امداد و کار ملل متحد "آنروا" اعلام کرد که بیش از ۴۳ هزار نفر در نوار غزه از ترس حملات ارتش رژیم صهیونیستی به ۵۳ مدرسه وابسته به این آژانس پناه برده‌اند.

طبق گزارش الجزیره سرعت حملات ارتش این رژیم در مقایسه با شب‌های گذشته کندتر شده است اما حمله همچنان ادامه دارد.
در همین راستا دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وی به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اطلاع داده برای ادامه حملات در غزه مصر است و دستور ادامه حملات را پس از نشست با فرماندهان امنیتی این رژیم صادر کرده است.
وزارت بهداشت غزه پیش از این از شهادت ۲۱۲ فلسطینی از جمله ۶۱ کودک و ۳۶ زن و زخمی شدن ۱۴۰۰ تن با جراحات مختلف در نتیجه حملات مداوم در نوار غزه از دهم ماه مه خبر داد.
از سوی دیگر، شرکت پخش رسمی اسرائیل"کان" گزارش داد که یک سرباز اسرائیلی بر اثر اصابت خمپاره زخمی شده است.

پاسخ موشکی مقاومت

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس نیز در پاسخ به حملات جنایتکارانه بامداد امروز جنگنده‌های اسرائیلی به غزه، شهرک نتیفوت را هدف حمله راکتی قرار داد.
به دنبال از سرگیری حملات موشکی مقاومت فلسطین، صدای آژیرهای خطر در شهرک‌های مجاور نوار غزه از جمله شهرک "ناحل عوز" بلند شد.
رسانه‌های عبری زبان با تایید این حملات اعلام کردند در نخستین ساعات صبح امروز در تعدادی از شهرک‌های جنوبی اراضی اشغالی آژیرهای هشداربه صدا درآمدند.
"یدیعوت آحارونوت" گزارش داد که آژیرهای هشداردر شهرک "نتیفوت" و "سدوت هنیغیف" و تعدادی از شهرک‌های غلاف غزه به صدا درآمدند.
هنوز مشخص نیست که آیا این حملات موشکی باعث تلفات جانی شده است یا خیر.
طی حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین از غزه به مناطق اشغالی ، ۱۰ اسرائیلی کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند.

اعتصاب سراسری

در این راستا جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای عموم فلسطینیان در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی را به اعتصاب سراسری طی امروز سه شنبه و برپایی راهپیمایی‌های گسترده به سمت نقاط درگیری با اشغالگران اسرائیلی و مسدود کردن تمامی جاده‌ها و مسیرها به روی شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست دعوت کرد.
این جنبش تاکید کرد که ملت فلسطین به آزادی سرزمین خود امیدوار است و حمایت از مقاومت، تنها راه پایان دادن به جنایات دشمن و تعدی علیه محله شیخ جراح، مسجد الاقصی و غزه است.
حماس بیان کرد که در این لحظات تاریخی تمامی فلسطینیان باید دست به دست هم داده و این راه را با عزم و اراده‌ای پولادین ادامه دهند و دشمن را مجبور کنند که حقوق این ملت را به رسمیت شناخته و به جنایات خود علیه آن پایان دهد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش ضمن ستودن مقاومت و پایداری فلسطینیان در سرتاسر فلسطین، تاکید کرد که شعارهای حمایت‌آمیز از مقاومت در کرانه باختری و اصرار ساکنان غزه به حمایت از مقاومت به رغم ادامه جنایات وحشیانه دشمن، بیانگر این است که جهت قطب نمای این ملت واضح و روشن است و مقابله همه جانبه با دشمن زوال و نابودی آن را نزدیک‌تر خواهد کرد.
  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا