19 دی: وزیر امورخارجه در ادامه دیدارهای خود با رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا دیدار و درباره مسائل مختلف گفت و گو کرد.
به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ظهر سه شنبه به وقت تهران با پتروچلی رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا دیدار کرد و دوطرف درباره مسائل مختلف بین‌المللی و دو جانبه به بحث و گفت و گو پرداختند.
به گزارش ایرنا، ظریف از پنجشنبه گذشته تور اروپایی خود را با سفر به مادرید پایتخت اسپانیا آغاز کرد. وی با «آرانچا گونزالس لایا» وزیر امور خارجه و امور اتحادیه اروپایی اسپانیا و «ریس ماروتو» وزیر صنعت، تجارت و گردشگری این کشور که ریاست طرف اسپانیایی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را نیز بر عهده دارد؛ دیدار کرد. ظریف در این دیدار درباره گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه روابط دوجانبه، پیرامون همکاری‌ها در موضوعات مورد علاقه طرفین در سطح بین المللی نیز به تبادل نظر پرداخت.  
وزیر امور خارجه همچنین روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت برای ملاقات با مقام‌های ایتالیا و واتیکان وارد رم شد و با کاردینال «پارولین» نخست‌وزیر و اسقف اعظم «گالاگر» وزیر امور خارجه واتیکان، «لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه ایتالیا و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان دیدار و گفت و گو کرد.  

  • نویسنده :
  • منبع :