بوریس جانسون نخست وزیر ۵۵ ساله انگلیس پس از بهبود از بیماری کووید -۱۹ فاش کرد که پزشکان بیمارستانی که در هنگام بیماری در آن بستری بود، خود را برای اعلام خبر مرگ وی آماده می کردند.

جانسون به روزنامه انگلیسی "سان آن ساندی" گفت که دولت طرحی اضطراری برای اداره کشور پس از مرگ وی تهیه کرده بود که مانند دوره مرگ استالین بود.

جانسون که چهارشنبه گذشته ۱۷ روز پس از پایان ۲ هفته بیماری سخت و بستری شدن در بیمارستان، پدر شده، با تقدیر و سپاسگزاری از پزشکان بیمارستان سنت توماس لندن برای حفظ زندگی اش، پسر خود را به نام پزشکانش نامگذاری کرده است.

جانسون افزود: در بیمارستان چندین لیتر اکسیژن به او تزریق کرده اند تا در مبارزه سخت با ویروس کرونا، زنده بماند. در هنگام مبارزه میان زندگی و مرگ در بیمارستان سنت توماس در ماه گذشته (آوریل/ فروردین – اردیبهشت) بارها از خود پرسیدم چگونه از این وضع رها خواهم شد. باورکردنی نبود که در مدت تنها چند روز، وضع سلامتی و جسمانی من تا آن اندازه خراب و بد شود.

جانسون اعتراف کرد که هنگامی که تست کرونای وی در اواخر مارس (فروردین) مثبت شده بود، آن را بی اهمیت دانسته، از پذیرش جدی بودن آن خودداری کرده و برای ادامه کار به طبقه بالای دفتر نخست وزیری رفته و خود را قرنطینه کرده بود.

وی گفت که تمایلی به بستری شدن در بیمارستان نداشته، اما به اصرار پزشکان به بیمارستان انتقال یافته است.

جانسون گفت با اینکه قبلا نیز چند بار به علت مصدومیت های ورزشی و دیگر در بیمارستان بستری شده بود، شاید برای نخستین بار وادار به روبه رو شدن با مرگ و پذیرش آن شده است.

  • نویسنده :
  • منبع : فرارو