19 دی: دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) با اشاره به سال دوم شیوع ویروس منحوس کرونا، گفت: امسال نیز مانند سال‌ گذشته به رغم تقاضاهای مردمی مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در حرم مطهر برگزار نمی‌شود.
محمدعلی انصاری روز چهارشنبه در جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت سی و دومین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) افزود: برنامه های بزرگداشت رحلت ملکوتی امام (ره) امسال به صورت مجازی و با سخنرانی رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه برگزاری هدف از برگزاری همه ساله مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) زنده نگاه داشت راه، یاد و مکتب ایشان است، خاطرنشان کرد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب امسال نیز مانند گذشته تعیین و تامین کننده اهداف عمده مراسم بزرگداشت سی و دومین سالگرد ارتحال امام(ره) است.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) با بیان اینکه وزارت ارشاد، شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش، موسسه نشر و حفظ آثار امام خمینی(ره) اقدامات و فعالیت های خوبی به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام (ره) انجام داده اند، بیان داشت: ستاد بزرگداشت نیز اقدام به چاپ بنر با مضمون معرفی دیدگاه های حضرت امام خمینی(ره) و انتشار عکس های مختلف ایشان و رهبر معظم انقلاب کرده است.
انصاری اضافه کرد: فضای مجازی، تبلیغات محیطی شهرها و مناطق مختلف کشور با موضوع شناخت بیشتر ابعاد شخصیت حضرت امام خمینی(ره) در حوزه های مختلف از دیگر برنامه های بزرگداشت سالروز وفات ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب خواهد بود.
وی با بیان اینکه اقدامات رسانه ملی در خصوص بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) می تواند اثرگذاری بیشتری را نسبت به سایر اقدامات داشته باشد، افزود: صدا و سیما با آرشیو غنی خود از فیلم ها و سخنرانی های بنیانگذار کبیر انقلاب باید آنگونه که در شان و مقام ایشان است اقدام به برنامه سازی نماید.
انصاری با تاکید براینکه امسال مراسم ۱۴ خرداد ماه به صورت اجتماعات، تجمع و سخنرانی نه در حرم و نه در هیچ جای دیگر کشور برگزار نخواهد شد، ابراز کرد: دستگاه های و ارگان های دولتی و مردم باید به صورت خود جوش دست به تبلیغات محیطی و مجازی خواهند زد.
انصاری خاطر نشان کرد: مردم و نهادهایی که به دنبال ایجاد بسته های تبلیغاتی برای سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) هستند بهتر است هزنیه ها آن را برای سلامت جامعه و تهیه بسته های کمک معیشتی برای اقشار آسیب پذیر اهدا نمایند.
وی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه سال جاری ضمن تاکید بر حضور حداکثری مردم در آن، خاطر نشان کرد: حسینیه جماران و حرم مطهر امام خمینی(ره) آماده خدمات دهی به داوطلبان ریاست جمهوری است، این افراد می توانند برای ادای احترام و برگزاری برخی میزگردها و برنامه های انتخاباتیشان از این امکان استفاده کنند.
انصاری تاکید کرد: حسینه  جماران و حرم مطهر امام خمینی (ره) در برگزاری برنامه های نامزدان ریاست جمهوری هیچگونه گرایشی ندارد و هر نوع سلیقه و گرایشی که تایید صلاحیت شود می تواند در این اماکن حضور پیدا کنند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا