19 دی: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: درخواست صدور شناسنامه برای افرادی که شناسنامه آن‌ها مفقودی و تعویضی است حداکثر تا ۱۵ روز قبل از برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه پذیرفته می‌شود و بعداز آن باقی درخواست‌ها به بعد از انتخابات موکول خواهد شد.
سیف الله ابوترابی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا فرصت باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات هموطنان از در دسترس بودن شناسنامه و کارت ملی خود اطمینان حاصل کنند تا برای برگزاری یک انتخابات پرشور آماده باشند.
وی تاکید کرد: سازمان ثبت احوال کشور درجهت برگزاری انتخابات پیش رو، استعلام های هویت افرادی را که از ما استعلام خواستند به ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان منعکس کرده ایم.
وی افزود: در تلاشیم تا زمینه حضور حداکثری هموطنان را در انتخابات پیش رو مهیا کنیم و هیچ هموطنی به خاطر نداشتن اوراق هویتی از شرکت در انتخابات محروم نمی‌شود.
سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات در سازمان ثبت احوال کشور و استان‌ها گفت: سازمان ثبت احوال کشور برابر قانون به عنوان یکی از اعضای هیات اجرایی در شهرستان‌ها و از مراجع چهارگانه استعلام، مقدمات انتخابات را برگزار می‌کند.
برای شرکت در انتخابات هموطنان توجه داشته باشند که علاوه بر شناسنامه، داشتن شماره یا کارت ملی نیز ضروری است.


  • نویسنده :
  • منبع :