19 دی: مدیر عامل خط لوله انتقالی سوخت کولونیال اعلام کرد که برای رهایی از حملات سایبری ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به هکرها باج داده است.
روزنامه وال استریت ژورنال چهارشنبه شب گزارش داد که جوزف بولنت مدیر عامل بزرگترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا با دفاع از دادن باج به هکرها گفت: این کار درستی بود که برای کشور انجام شد.
بولنت افزود: من قبول دارم که پرداخت باج به هکرها تصمیمی کاملا بحث برانگیز بوده است اما با توجه به تاثیر حملات سایبری بر روند انتقال سوخت در کشور این اقدام ضروری بود.
به دنبال حمله سایبری به بزرگترین خط انتقالی سوخت در آمریکا، قیمت بنزین در این کشور روز سه شنبه برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ به بیش از ۳ دلار رسید.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد که حمله سایبری اوایل این ماه که منجر به بسته شدن خط و توقف انتقال سوخت به ایستگاه‌ها در جنوب شرقی ایالات متحده شد، موجب افزایش قیمت بنزین به بیش از۳ دلار در گالن برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ شد.
افزایش قیمت بنزین در آمریکا در حالی رخ می دهد که به دنبال یک حمه سایبری به خط لوله کولونیال در اوایل این ماه، انتقال سوخت از طریق این لوله متوقف شده و با گذشت هفته‌ها از این حمله سایبری هنوز عملیات انتقال سوخت به حالت عادی بازنگشته است.
خط لوله کولونیال که بیش از ۵۰۰۰ مایل (بیش از ۸ کیلومتر) از پالایشگاه های ساحل خلیج مکزیک امتداد دارد، تقریباً نیمی از مصرف بنزین در سواحل شرقی ایالات متحده را تأمین می کند.
اگرچه با گذشت هفته ها تحویل سوخت به حالت عادی برگشته است، اما ایستگاه های زیادی در جنوب شرقی ایالات متحده هنوز خالی مانده‌اند و واشنگتن دی سی بیشترین آسیب را دیده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا