19 دی: ویدیویی در فضای مجازی مورد استقبال هوادران پرسپولیس قرار گرفته است. بعد از برد پرسپولیس مقابل ذوب آهن و بعد از آن همه جنجال حمله به اتوبوس و نارنجک و ... هنگام بازگشت تیم به هتل، یک سرباز هوادار پرسپولیس به کادر فنی و بازیکنان این تیم احترام نظامی می‌دهد.
فارغ از هر رنگی و هر تیمی نکته حائز اهمیت در این ویدئو کوتاه اقدام سرباز هوادار است. او تنها کاری که از دستش بر می آمد را انجام داد و چه بهتر از این.
از دست یک سرباز که سر خدمت است و علاقمند به تیم محبوبش واقعا چه کاری ساخته است؟ شاید در نگاه اول فکر کنیم هیچ کاری! ولی با دیدن اقدام این سرباز می‌بینیم که چگونه با دست خالی وبدون نیاز به هیچ مقدمه و موخره‌ای می‌توان احساس خود را بروز داد.
حتی اگر آن حس فقط برای چند ثانیه کوتاه در طرف مقابل حال خوب و خوشایند ایجاد کند.
اثر پروانه‌ای نام پدیده‌ای است که به طور خلاصه می‌توان گفت تغییری کوچک در یک سیستم آشوب‌ناک چون جو سیارهٔ زمین مثلاً بال‌زدن پروانه در تکزاس، می‌تواند باعث تغییرات شدید مثل وقوع طوفان در ژاپن شود.
نمی‌دانم شاید این اقدام ساده سرباز هوادار و جمع شدن چنین اتفاقات ساده‌ای در کنار هم یک اثر پروانه‌ای را شکل دهد که هیچ گاه تصورش را نمی‌کردیم!
شاید تنها کاری که این سرباز می‌توانست انجام دهد همین بود که دیدیم ولی با همین ادای احترام نظامی می‌بینیم که چه انرژی مثبتی به بازیکنان و کادر فنی تیم پرسپولیس می‌دهد.
اقدام این سرباز عزیز نشان داد که مهم نیست در چه جایگاه و مقام یا منصبی باشی، اگر بخواهی کاری انجام دهی فقط کافی است اراده کنی. کنش‌مندی بسیار بهتر از بی تفاوت بودن و کرختی و سکون است. ای کاش برخی از مدیران و مسئولان هم از این سرباز یاد می‌گرفتند.
در جایی خواندم اگر در تاریکی هر کس به اندازه یک شمع اطراف خودش را روشن سازد، دیگر تاریکی وجود نخواهد داشت، حقیقتا اگر هر کدام از ما مانند آن سرباز نسبت به علایق و یا اتفاقات مطلوب در اطرافمان فعالیتی بکنیم و یا احترام آن را نگه داریم بسیاری از اتفاقات به شکل دیگری رقم خواهد خورد.
ادای احترام سرباز به تیم مورد علاقه و اثر پروانه‌ای
می‌گویند بزرگترین مشکل بشریت بعد از گرسنگی، تنهایی است. راه گریز از تنهایی اجتماعی شدن است و تنها راه اجتماعی شدن تبادل اطلاعات و احساسات با دیگر انسانهاست، واقعا من نمی‌دانم آن سرباز کیست و از کجاست اما با دیدن این ویدوئو لز او به شعف آمدم و سر ذوق. دوباره نسبت به هر آدمی که به علاقه‌اش احترام می‌گذارد غبطه خوردم و برای این سرباز عزیز سراسر تشویق و تحسین شدم.
چه خوب است سربازها را در چنین موقعیت‌هایی ببینیم نه مانند آن سرباز راهوری که از نماینده مجلس سیلی خورد! راستی او الان کجاست؟
فقط می‌توان گفت درود بر شما جناب سرباز. حال ما را خوب کردی.
تاکید دوباره ؛ این نوشتار فارغ از مباحث تیم‌های پر طرفدار است، اگر این ادای احترم به تیم استقلال، تراکتور، سپاهان، نساجی، ملوان و هر تیم دیگری هم بود هیچ تغییری در اصل ماجرا ایجاد نمی‌کرد.
  • نویسنده :
  • منبع : عصر ایران